• ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
  • کد خبر: 51303
  • readingTime: ۱ دقیقه
مبارکه سهم خود را در بازار فولاد حفظ می‌کند

یک فعال فولادی گفت: با توجه به نوساناتی که در بازار داخلی آهن و فولاد رخ داده، به نظر می‌رسد در آینده قیمت‌ها به سمت روند افزایشی خواهند رفت.

به گزارش ایراسین، علی یاری در خصوص تحلیل سالانه بازار آهن و فولاد اظهار کرد: بازار آهن به دنبال افزایش تقاضای پایان سال و نوسانات نرخ ارز، صعودی شد و قیمت‌ها بالا رفت؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت نبشی و ورق بیشترین افزایش نرخ را داشتند. در واقع بسیاری از تأمین کننده‌ها ترجیح می‌دهند قبل از سال جدید، خریدهای خود را انجام دهند؛ چرا که انتظار افزایش قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.

وی به فولادبان گفت: از سوی دیگر، بورس کالا در چند هفته اخیر تقاضای خوبی داشت و همه این موارد، دست به دست هم داده‌اند تا بازار با افزایش قیمت همراه شود. به صورت کلی، با توجه به نوساناتی که در بازار داخلی آهن و فولاد رخ داده، به نظر می‌رسد در آینده قیمت‌ها به سمت روند افزایشی خواهند رفت.

این فعال فولادی تصریح کرد: همچنین ناگفته نماند بازار آهن کشور قابل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی نیست و هیچ‌گونه تضمینی برای قیمت‌ها وجود ندارد؛ البته ممکن است خریداران به دنبال قیمت‌های پایین‌تر از آنچه در ماه فروردین مشاهده کرده‌اند، باشند.

یاری خاطرنشان کرد: در نتیجه، اگر ریسک‌های فعالی مانند افزایش نرخ بنزین در نیمه‌ی اول سال ۱۴۰۳، مدیریت بحران برق، بازگشت تولیدکنندگان به مدار تولید و سیاست وزارت صمت درباره صنعت فولاد به روال فعلی ادامه پیدا کند، احتمال دارد بازار آهن و فولاد نوسانات محدودی داشته باشد؛ اما همه‌ی این موارد به سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مسئولان بستگی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =