رمزارز

هفته گذشته بیت‌کوین سقف تاریخی جدیدی در نزدیکی ۷۴ هزار دلار به ثبت رساند و روز جمعه از این نقطه ریزشی شد. با این حال بسیاری از فعالان بازار چشم‌انداز مثبتی به رشد قیمت رمزارزها در طول هفته‌های پیش‌رو دارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته گذشته قیمت بیت‌کوین سقف تاریخی ۷۰ هزار دلار را شکست و تا محدوده ۷۳ هزار و ۷۵۰ دلار نیز صعودی شد ولی در روز پایانی هفته افزایش عرضه‌ها بیت‌کوین را تا سقف ۶۵ هزار دلار پایین آورد و پس از آن پیش از پایان روز جمعه به محدوده ۶۹ هزار دلار بازگشت. با این نوسانات، تنها در طول روز جمعه بیش از ۸۲۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های باز فیوچرز، لیکویید شدند. به تعبیر بسیاری از فعالان این بازار این کاهش تنها یک اصلاح قیمت بود ولی نوسانات سنگین بازار کریپتو در بازه‌های زمانی مختلف زیان سنگینی برای معامله‌گران به خصوص تازه‌واردان به همراه دارد.

نوسانات شدید بیت‌کوین، قیمت سایر رمزارزها را نیز متأثر کرد. تعدادی از رمزارزها بازدهی منفی داشتند و تعدادی از آنها با شدت زیادی مثبت بودند. در نیمه قرمز بازار BSV، AR و SHIBA با کاهش قیمت به ترتیب ۲۰ درصد، ۱۸ درصد و ۱۸ درصد نزولی‌ترین رمزارزهای هفته بودند و در نیمه سبز بازار رمزارز ZRX، JUP و PYTH با رشد به ترتیب ۱۴۶ درصد، ۹۵ درصد و ۶۰ درصدی صعودی‌ترین رمزارزهای هفته هستند.

بازار رمزارزها به روایت شاخص‌ها

با وجود کاهش قیمت بیت‌کوین ولی شاخص ترس و طمع در محدوده ۸۷ یعنی طمع کامل باقی ماند. هفته گذشته شاخص ترس و طمع به سطح بالاتر از ۹۰ نیز رسید ولی در پایان هفته اندکی کاهشی شد.

ریزش پایان هفته رمزارزها پس از بیت‌کوین ۷۳ هزار دلاری

همچنان جو مثبتی بر بازار رمزارزها حاکم است و فعالان بسیاری عقیده دارند احتمال رشد قیمت رمزارزها در هفته‌های پیش‌رو وجود دارد. بیت‌کوین در طول روزهای گذشته سقف تاریخی خود را پشت سر گذاشت ولی رمزارزهای بسیاری با سقف تاریخی خود فاصله دارند. با این حال حجم بازار رمزارزها در یک قدمی سقف تاریخی خود قرار گرفته است.

ریزش پایان هفته رمزارزها پس از بیت‌کوین ۷۳ هزار دلاری

حجم بازار رمزارزها در معاملات این هفته به بالاتر از ۲ تریلیون و ۷۰۰ میلیارد دلار رسید. بررسی شاخص‌ها نشان می‌دهد حجم بازار بدون در نظر گرفتن بیت‌کوین و اتریوم هنوز فاصله زیادی تا سقف تاریخی دارد و انتظار می‌رود سایر رمزارزها نیز شکاف قیمتی تا سقف تاریخی را پر کنند.

بازار رمزارزها در آستانه آلت سیزن؟

فاز صعودی بازار رمزارزها به دو بخش تقسیم می‌شود در بخش اول قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا می‌کند، به این فاز بیت‌سیزن می‌گویند. در فاز دوم قیمت بیت‌کوین ثابت باقی می‌ماند و قیمت سایر رمزارزها صعودی می‌شود. این فاز آلت‌سیزن نام دارد. در طول هفته‌های گذشته منابع مختلف مدعی بودند بازار در آستانه آلت سیزن قرار دارد و رمزارزهای معتبر بازار کریپتو کارنسی نیز مانند بیت‌کوین به سقف تاریخی خود می‌رسند. بعضی از شاخص‌ها صحت این ادعا را تأیید می‌کنند زیرا بیت‌کوین سقف جدیدی به ثبت رسانده است ولی سایر رمزارزها مانند اتریوم هنوز با سقف تاریخی خود فاصله دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =