جان‌نثاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: هر آنچه که باعث ایجاد دوگانگی سلامت و هر موضوع دیگری باشد نسبت به حوزه سلامت به حاشیه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، سه‌شنبه بیست و دوم اسفندماه، در جلسه کارگروه اجتماعی استان که به صورت ویژه به مبحث سلامت و امنیت غذایی اختصاص یافت، اظهار کرد: در حوزه رعایت بهداشت، مردم بهترین ناظر هستند اما ضروری است استانداردها برای مردم تبیین و تشریح شوند.

وی ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی و نظارت مردمی در رعایت موازین بهداشتی به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اولویت بندی بر موادغذایی داشته باشد و مواد غذایی که احتمال اثرات سو بیشتری دارند را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.
جان‌نثاری خاطرنشان کرد: هر چه که باعث ایجاد دوگانگی سلامت و هر موضوع دیگری باشد نسبت به حوزه سلامت به حاشیه خواهد رفت.

وی افزود: عقل، شرع و منطق به ما حکم می‌کند که سلامت را نسبت به سایر امور مردم در اولویت قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی نسبت به غربالگری فشارخون و دیابت در استان گفت: طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در این پویش تعداد بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از گروه سنی بالای ۱۸ سال غربالگری شدند.

وی ادامه داد: تعداد افراد جدید دیابتی شناسایی شده ۲۰ هزار نفر و تعداد افراد مشکوک به دیابت نیز ۲۰۰ هزار نفر بودند، همچنین در این پویش ۶۵ هزار نفر از افراد دارای پرفشاری خون که قبلاً از بیماری خود اطلاعی نداشته‌اند نیز شناسایی شدند.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه شناسایی این افراد و اقدام به درمان آنان کار عظیم و شایسته‌ای است، افزود: جمهوری اسلامی در همه حوزه‌ها و بالاخص بهداشت و درمان سرافراز است، در همین موضوع با شناسایی زودهنگام می‌توان درمان را آغاز و جامعه‌ای سالم و به دور از بیماری داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =