میوه

علی مهرکش، نایب‌رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان می‌گوید: میوه به میزان تقاضا وجود دارد و هیچ‌گونه مشکلی برای توزیع میوه شب عید به وجود نخواهد آمد. مردم می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های عرضه‌کننده میوه تنظیم بازاری با قیمت مقرون به صرفه‌ای خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار میوه در آستانه سال جدید روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد و جز بعضی اقلام به ویژه صیفی‌جات، قیمت سایر میوه‌ها با نوسانات جزئی همراه است. بررسی‌ها نشان می‌دهد هر ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال قیمت میوه به ویژه سیب و پرتقال افزایش پیدا می‌کند. در مقابل شماری از میوه فروشان اصفهانی بر این باورند میوه در اسفند ۱۴۰۲ به وفور و حتی بیشتر از تقاضا در بازار عرضه می‌شود و خبری از افزایش چند برابری قیمت‌ها نیست، مگر میوه‌های وارداتی که قیمت آن‌ها با نوسانات نرخ دلار تغییر می‌کند. با این اوصاف میوه‌های تولید داخل با قیمت مصوب روانه بازار خواهد شد ولی احتمال رشد قیمت محصولات وارداتی مانند موز وجود دارد.

علی مهرکش، نایب‌رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان درباره وضعیت بازار میوه در آستانه سال ۱۴۰۳ به خبرنگار ایراسین می‌گوید: میوه به میزان تقاضا وجود دارد و هیچ‌گونه مشکلی برای توزیع میوه شب عید به وجود نخواهد آمد.

مهرکش با تاکید بر اینکه مردم برای تأمین میوه در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز نگرانی نداشته باشند، خاطرنشان می‌کند: میوه عید با هدف تنظیم و کنترل بازار در سطح شهر اصفهان و میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود. مردم می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های عرضه کننده میوه تنظیم بازاری با قیمت مقرون به صرفه‌ای خریداری کنند.

همچنین مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از توزیع یک هزار تن پرتقال و ۷۰۰ تن سیب تنظیم بازاری در روزهای پایانی سال در ۱۶۰ مرکز عرضه در سراسر استان خبر داد. بنابراین کسری در بازار میوه با فرارسیدن سال جدید وجود نخواهد داشت.

قیمت میوه برای نوروز ۱۴۰۳

گزارش میدانی از میادین میوه وتر بار اصفهان حاکی از آن است که اکنون هر کیلوگرم پرتقال تامسون ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان، پرتقال توسرخ ۱۰ تا ۲۷ هزار تومان، پرتقال توسرخ جنوب ۱۶ تا ۴۰ هزار تومان، پرتقال والنسیا ۱۲ تا ۳۰ هزار تومان، انواع سیب قرمز و سفید ۱۴ تا ۳۷ هزار تومان، انواع خیار بوته‌ای و گلخانه‌ای ۸ تا ۲۵ هزار تومان، کیوی ۳۰ تا ۵۳ هزار تومان، کیوی تک رنگ ۵۵ تا ۶۲ هزار تومان، لیمو شیرین ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، موز ایرانی ۳۸ هزار تومان، موز هندی و اکوادور ۶۷ تا ۷۵ هزار تومان و انواع نارنگی ۱۲ تا ۴۰ هزار تومان قیمت دارد.

با این وجود دولت قیمت میوه‌های تنظیم بازاری برای نوروز ۱۴۰۳ را مشخص نکرده است که طبق توضیحات اخیر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران جهت تعیین قیمت میوه، معیار و کف و سقف قیمت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد و کارشناسان اتحادیه میوه و تره بار و بازرسان اتاق اصناف هر هفته میانگین قیمت میوه را بر اساس فاکتور رسمی از میدان میوه و تره بار تعیین می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =