• ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
  • کد خبر: 51048
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن طلای روسیه

معدن طلای منطقه معدنی آلدان مرکزی روسیه، از فضا دیده می‌شود.

به گزارش ایراسین، طلا در همه قاره‌ها به جز قطب جنوب یافت می‌شود، اما این فلز درخشان در همه جا به یک صورت وجود ندارد. عنصر Au در جدول تناوبی یا طلا، در واقع بسیار نادر است و از هر یک میلیارد اتم در پوسته زمین، فقط یک اتم را تشکیل می‌دهد. اما در مکان‌هایی مانند منطقه معدنی آلدان مرکزی در خاور دور روسیه، عملیات استخراج به اندازه‌ای بزرگ است که می‌توانید آن را حتی خارج از جو زمین هم ببینید!

معدن طلایی که از فضا هم دیده می‌شود
در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۹، تصویربردار زمین عملیاتی (OLI) در لندست ۸ این تصویر با رنگ طبیعی را به دست آورد که بخشی از منطقه سنگ معدن در جمهوری سخا (یاکوتیا) را نشان می‌دهد. مرکز این تصویر در حدود ۲۵ کیلومتری شمال غربی شهر معدنی طلای آلدان و حدود ۴۵۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یاکوتسک، شهر مرکزی منطقه است.
آلدان مرکزی یکی از بزرگترین مناطق سنگ معدن طلای روسیه است. این ماده معدنی گرانبها در ذخایر متعدد سنگ‌های شکسته، که به آنها "لود" گفته می‌شود، یافت می‌شود. یکی از بزرگترین لودها در کانسار کوراناخ، یک سنگ معدنی کم عمق و روبان مانند (تا ۵۰ متر ضخامت و ۲۵ کیلومتر طول) قرار دارد که بین سنگ آهک کامبرین در پایین و ماسه سنگ ژوراسیک در بالا قرار گرفته است. یک سایت معدنی توسعه یافته برای استخراج این طلا در تصویر دقیق زیر قابل مشاهده است.

معدن طلایی که از فضا هم دیده می‌شود
کانسار طلای کوراناخ در سال ۱۹۴۷ کشف شد و تا سال ۱۹۵۵ مقدار متوسطی از طلای موجود آن استخراج شد. ده سال بعد، استخراج معادن روباز در مقیاس بزرگ آغاز شد و تا امروز ادامه دارد. اکنون از تکنیک‌های برش باز، حفاری و انفجار برای دسترسی به سنگ معدن استفاده می‌شود و سنگ‌های به دست آمده از نتیجه‌ی این تکنیک‌ها، در یک آسیاب مخصوص در همان محل فرآوری می‌شود. در سال ۲۰۱۹، معدن کوراناخ ۲۲۴۷۰۰ اونس طلای تصفیه شده تولید کرد.
البته تمام ذخیره طلای منطقه به صورت ذخایر لود پنهان نشده است و در مناطقی که زمین فرسایش یافته است، تکه‌های طلا می‌توانند توسط رودخانه‌ها و نهرها در رسوبات متمرکز شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =