• ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
  • کد خبر: 51002
  • readingTime: ۱ دقیقه
سهام

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک گفت: ارزش سهام این شرکت با نماد فاراک در بازار سرمایه از ۳۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به ۳۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش ایراسین، رضا سرایی اظهار کرد: ارزش هر سهم شرکت ماشین‌سازی اراک در بازار سرمایه با پنج درصد رشد به یک‌هزار و ۸۲۰ ریال رسید.

وی بیان کرد: ماشین‌سازی هم مرز با نیازهای صنعتی رشد کرده و امروز قابلیت طراحی، مهندسی و تولید تجهیزات پیچیده پتروشیمی و فولاد را دارد، تجهیزات فرایندی که امروز برای نخستین بار در شرکت ماشین سازی طراحی، مهندسی و تولید شده هم سطح با استاندارهای بین‌المللی است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک ادامه داد: امروز دانش فنی تجهیزات مانند تولید متانول و ساخت راکتور بومی سازی شده و در گروه ماشین‌سازی و مونتاژ این شرکت، ماشینی در حال ساخت است که قابلیت تا حفاری ۲ هزار و ۵۰۰ متر در معادن کشور را دارد.

سرایی به ایرنا گفت: ماشین سازی اراک در مسیر توسعه صنعتی کشور وظیفه ذاتی برعهده دارد و برای این مهم باید از ظرفیت صنعتی و پروژه‌های شرکت استفاده کند.

ماشین‌سازی اراک به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده کردن نیازهای صنعتی کشور، سال ۱۳۴۶ در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار در شهر اراک تأسیس و در سال ۱۳۵۰ به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی، صنعتی در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه‌های فلزی، بویلرهای حرارتی، گلوله‌های سنگین فلزی، انواع پل، دکل‌ها و تولید شیرهای تخصصی فعالیت دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =