کوره قوس الکتریکی

مدیر اجرایی شرکت آریان فولاد گفت: کی از چالش‌های ما قطع شدن برق در تابستان و قطع شدن گاز در زمستان است. اولین اخطاری که امسال در زمینه گاز برای ما صادر شد، ابتدای آذرماه بود، جالب است در آذرماه به ما نامه دادند که ۲ ساعت بعد کوره خود را خاموش کنید، در حالی که خاموش کردن کوره خودش ۳ روز زمان می‌برد. از آذرماه تا همین امروز ما با محدودیت گاز روبرو بوده‌ایم.

به گزارش ایراسین، حمید وطن‌دوست، مدیر اجرایی شرکت آریان فولاد در نشست خبری درباره این شرکت فولادی با بیان اینکه شرکت آریان فولاد در سال ۱۳۸۰ کلنگ‌زنی شده و در سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: این مجموعه دارای ۵ خط نورد سنگین گرم و یک خط تولید گازهای صنعتی اکسیژن، هیدروژن و آرگون است.

وی اضافه کرد: در آریان فولاد ۱۰۸۳ نفر به صورت مستقیم و بیمه‌شده و ۵ هزار نفر نیروی غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

وطن‌دوست افزود: ۵۶۰ میلیون دلار در این مجتمع سرمایه‌گذاری ارزی برای کل خطوط تولید آن انجام گرفته است. ۲ میلیون تن انواع مقاطع فولادی و نوردی ظرفیت سالانه این شرکت است. سبد محصولات شرکت شامل تیرآهن، ریل، نبشی، ناودانی، تسمه‌های فولادی، ورق فولادی و میلگرد در سایزهای مختلف است.

وی عنوان کرد: از نظر کیفیت تولیدات آریان فولاد با بالاترین کیفیت و استاندارد و پایین‌ترین قیمت نسبت به رقبای داخلی و خارجی تولید می‌شود.

مدیر اجرایی شرکت آریان فولاد با اشاره به مزیت‌های این واحد فولادی خاطرنشان کرد: از جمله مزیت‌های این شرکت، تحویل روز است. خریدی که در شرکت ثبت شود، برخلاف سایر شرکت‌ها، همان روز آماده بارگیری است و مجموعه با ۱۰۰ تریلی که در مالکیت دارد، می‌تواند تمام سفارش‌هایی که در همان روز خریداری می‌شود را بارگیری و عرضه کند.

وطن‌دوست با اشاره به آب مصرفی کارخانه عنوان کرد: آب مصرفی کارخانه تا پیش از این از طریق آب چاه تأمین می‌شد که با توجه به بحران مساله آب در کشور و پایین رفتن سطح سفره‌های زمینی آب، ما از ۲ سال قبل اقدام به قرارداد با شرکت آبفا و وزارت نیرو در مورد خرید پساب شهر بوئین‌زهرا کرده‌ایم. این پروژه ۹۹ درصد به پایان رسیده و در مراحل آزمایش و راه‌اندازی است که اردیبهشت سال آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود. ظرفیت پساب فاضلاب بوئین‌زهرا ۲۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز است که در این پروژه افزون بر ۱,۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. در این طرح از به‌روزترین فناوری‌ها استفاده کرده‌ایم. این طرح پساب چندین مرحله دارد.

وی افزود: ما در بخش خصوصی نخستین کارخانه‌ای هستیم که از پساب استفاده می‌کنیم، البته شرکت‌های دولتی بزرگ همانند فولاد مبارکه و ذوب آهن و چند کارخانه دیگر این کار را انجام دادند. در بخش دولتی با هماهنگی دولت به راحتی این کار انجام می‌گیرد اما در بخش خصوصی استفاده از پساب چندان ساده نیست و مباحث مجوز و هزینه در کار است که در این راستا ما مذاکره‌های بسیار فشرده انجام دادیم.

مدیر اجرایی شرکت «نورد آریان فولاد» همچنین درباره تأمین مواد اولیه یادآور شد: تأمین مواد اولیه ما عمدتاً از طریق بورس کالا انجام می‌گیرد، بنابراین از نظر تأمین مواد اولیه مشکل خاصی نداریم، البته از نظر قیمت و عرضه مشکلاتی وجود دارد.

وطن‌دوست افزود: یکی از چالش‌های ما قطع شدن برق در تابستان و قطع شدن گاز در زمستان است. اولین اخطاری که امسال در زمینه گاز برای ما صادر شد، ابتدای آذرماه بود، جالب است در آذرماه به ما نامه دادند که ۲ ساعت بعد کوره خود را خاموش کنید، در حالی که خاموش کردن کوره خودش ۳ روز زمان می‌برد. از آذرماه تا همین امروز ما با محدودیت گاز روبرو بوده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =