• ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
  • کد خبر: 50940
  • readingTime: ۱ دقیقه
علی اصغر عنابستانی

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد یک میلیون واحد شغلی بیشتر شبیه شعار است، گفت: هر دولتی در طول چهار سال خدمت خود از رشد اشتغالزایی سخن می‌گوید اما در دولت بعد مشخص می‌شود آمار بیکاری نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است.

به گزارش ایراسین، علی اصغر عنابستانی در مورد افزایش دستفروشی در کشور به خانه ملت، گفت: دستفروشی که امروز در پایان سال بیش از هر زمان دیگر شاهد رشد آن در بازارهای شب عید هستیم، ارائه کالا بدون واسطه است، می‌توان چنین بازار شغلی را ساماندهی کرد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی، افزود: مشاغلی همچون شغل‌های خانگی و دستفروشی جزو مشاغل کوچکی هستند که می‌توانند کمک بزرگی برای اقتصاد کشور باشند و حتی مشاغلی که به واسطه هوش مصنوعی شکل می‌گیرد نجات بخش اقتصاد دنیا خواهند بود؛ دولت باید خودش مشخص کند که ایجاد یک میلیون واحد شغلی از طریق دستفروشی، اسنپ و شغل‌های کاذب دیگر است یا خیر؟

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد یک میلیون واحد شغلی بیشتر شبیه شعار است، اظهار داشت: هر دولتی در طول چهار سال خدمت خود از رشد اشتغالزایی سخن می‌گوید اما در دولت بعد مشخص می‌شود آمار بیکاری نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شغل‌های ایجاد شده منجر به از بین رفتن مشاغل دیگر می‌شود، یادآور شد: دولت برای اینکه شغل جدید ایجاد کند باید مشاغل فعلی را نگه داشته و نگذارد از بین برود، وقتی رسته کاری جدیدی شکل می‌گیرد باید زنجیره شغلی با ثبات و دوام باقی بماند.

عنابستانی با تاکید بر اینکه مشاغل غیررسمی همچون دستفروشی به چرخه اقتصادی کشور کمک می‌کنند، تصریح کرد: ایجاد اشتغال و بیمه شدن مشاغل دو مبحث جداگانه هستند، مشکلی وجود ندارد که شغل‌ها غیررسمی باشند، متأسفانه نظام اداری کشور به سمتی پیشرفته است که در ساختار و چارچوب مشخص تعریف شده که باید در کنترل حکومت باشد، در نتیجه ایجاد شغل در چنین سیستمی به سختی ممکن می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت‌ها باید در ایجاد شغل بی طرفانه عمل کنند و فارغ از چارچوب‌ها فقط نقش حمایتی داشته باشند، تاکید کرد: حمایت دولت از کارآفرین و ایجاد مشاغل می‌تواند راهکار مؤثری در کاهش بیکاری باشد، حکومت باید بتواند امرار معاش شاغلان را متناسب با تورم در نظر گرفته و با قوانین مختلف مانع از ایجاد شغل‌های متفاوت نباشد.

عنابستانی با تاکید بر اینکه دستفروشی مشمول مالیات خواهد شد، خاطرنشان کرد: تراکنش بانکی هر شخصی اگر از مقدار مشخصی عبور کند مشمول پرداخت مالیات خواهد شد و این مسئله تنها مربوط به شغل دستفروشی نیست، نظام مالیاتی از قوانین خاصی پیروی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =