• ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
  • کد خبر: 50910
  • readingTime: ۲ دقیقه
شمش فولاد

آخرین گزارش موسسه فست مارکت از سقوط قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران حکایت می‌کند. براساس این گزارش اسلب صادراتی ایران به کانال ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار و شمش فولاد صادراتی ایران به ۴۷۰ تا ۴۹۰ دلار به ازای هر تن رسید. جو منفی حاکم بر بازارهای جهانی قیمت انواع ورق‌های فولادی را نزولی کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، گزارش مؤسسات معتبر حوزه فلزات نشان می‌دهد هفته گذشته قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران با افت چشم‌گیری مواجه شد. پیش از این انتظار می‌رفت جو منفی بازار محصولات فولاد دریای سیاه به خصوص پس از پایان تعطیلات سال نو چینی، قیمت محصولات صادراتی ایران را متأثر کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت شمش فولاد صادراتی ایران تا ۱۵ دلار به ازای هر تن و قیمت اسلب صادراتی ایران تا ۲۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافته‌است.

فست مارکت در آخرین گزارش خود مدعی شد قیمت اسلب در بسیاری از بازارهای جهانی کاهش بود و اسلب صادراتی ایران یکی از شدیدترین کاهش قیمت‌ها را تجربه کرد.

سقوط قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران

فست مارکت قیمت هر تن اسلب صادراتی ایران را ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار به ازای هر تن اعلام کرد درحالی‌که پیش از این اسلب صادراتی ایران با قیمتی بالاتر از ۵۲۰ دلار معامله شده بود. این هفته قیمت اسلب صادراتی دریای سیاه نیز کاهش یافت. از طرفی فولادسازان روس شمش فولاد صادراتی خود را تا ۴۹۵ دلار کاهش دادند و به دنبال آن قیمت شمش فولاد صادراتی ایران به سطح ۴۹۵ دلار رسید.

سقوط قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران

فست مارکت قیمت شمش فولاد صادراتی ایران را ۴۷۰ تا ۴۹۰ دلار اعلام کرد. گزارش‌های تأیید نشده نشان می‌دهد قیمت پیشنهادی برای خرید شمش فولاد صادراتی ایران تا ۴۷۰ دلار کاهش یافته است. معاملات چندانی در این محدوده قیمتی انجام نشده است و فولادسازان ایران در حال آماده کردن سفارشات ماه مارس هستند. افت قیمت شمش خیلی سریع در بازار ورق‌های فولادی اثرگذار شد تا قیمت‌ها در این بازار کاهشی شود. قیمت ورق گرم وارداتی ترکیه سطح ۶۰۰ دلار را از دست داد و به ۵۸۰ تا ۵۸۵ دلار به ازای هر تن رسید.

سقوط قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران

در بازار کشورهای همسایه مانند عربستان و امارات نیز قیمت ورق گرم نزولی بود ولی در بازار بعضی از کشورهای جنوب آسیا قیمت ورق گرم افزایش پیدا کرد.

سقوط قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران

قیمت‌ها در بازار ورق سرد مانند ورق گرم یک دست نزولی بود ولی شدت ریزش‌ها به مراتب کمتر است و به جز چند کشور قیمت ورق سرد در بسیاری از بازارهای مهم جهان کمتر از ۲ درصد کاهش یافته است.

سقوط قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران

در بسیاری از بنادر جهان قیمت ورق سرد نسبت به هفته گذشته ثابت بود همین شرایط در بازار ورق‌های گالوانیزه نیز مشاهده می‌شود. با وجود جو منفی حاکم بر محصولات فولادی، قیمت ورق سرد و ورق گالوانیزه در بازارهای زیادی یا ثابت ماند و یا کاهش قیمت‌ها جزئی بود.

سقوط قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران

گزارش‌ها نشان می‌دهد سطح تقاضا برای ورق سرد و ورق گالوانیزه برخلاف شمش، اسلب و ورق‌های گرم ثابت باقی مانده است و شاید همین ریزش جزئی را نیز در هفته‌های آتی جبران کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =