• ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
  • کد خبر: 50791
  • readingTime: ۲ دقیقه
تابلوی بورس

میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در هفته‌ سوم اسفندماه ۸۱ درصد افزایش یافت. شاخص کل و شاخص هم‌وزن نیز به ترتیب ۵.۴۶ و ۳.۳۹ درصد رشد کردند تا بورس در روزهای پایانی سال جان‌دوباره‌ای بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، برآیند نزولی هفتگی در شاخص کل بورس پس از ۶ هفته متوقف شد و بازار سرمایه یک هفته پرتقاضا را سپری کرد. هفته سوم اسفندماه شاخص کل با افزایش ۵.۴۶ درصدی از ۲ میلیون و ۵۵ هزار واحد به بیش از ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار واحد رسید. جو مثبت حاکم بر معاملات بازار سرمایه روند شاخص کل هم‌وزن را نیز افزایشی کرد تا این شاخص با افزایش ۳.۳۹ درصدی از ۷۱۴ هزار واحد تا ۷۳۸ هزار واحد افزایش پیدا کند. شاخص هم‌وزن در طول ۳ هفته متوالی کاهش پیدا کرد ولی هفته سوم اسفند ماه این روند کاهشی متوقف شد.

اخبار مختلف مبنی بر تجدید ارزیابی ایران‌خودرو و عرضه سهام تودلی خودروسازان به عنوان اصلی‌ترین دلیل رشد قیمت‌ها در هفته سوم اسفندماه بیان می‌شود. با رشد سهام در این هفته شاخص کل به سطح مقاومت مهمی نزدیک شد و در هفته چهار اسفندماه باید برای عبور از آن تلاش کند.

بورس در روزهای پایانی سال جان گرفت

نمودار شاخص کل بازار سرمایه نشان می‌دهد اگر سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شکسته شود احتمال ادامه روند صعودی تا ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد و سپس سقف تاریخی شاخص کل وجود دارد. در مقابل در صورت برگشت از این سطح شاخص کل شاید یک بار دیگر سطح ۲ میلیون و ۵۰ هزار واحد را امتحان کند. شاخص کل هم‌وزن خیلی زودتر از شاخص کل به محدوده مقاومتی رسید و روز شنبه باید یک سطح مقاومتی مهم را امتحان کند.

بورس در روزهای پایانی سال جان گرفت

شاخص هم‌وزن برای ادامه روند صعودی باید از سطح ۷۴۰ هزار واحد عبور کند. اگر این سطح شکسته نشود باید منتظر کاهش شاخص هم‌وزن تا ۷۲۰ هزار واحد باشیم. اگر شاخص کم هم‌وزن با موفقیت از ۷۴۰ هزار واحد عبور کند تا ۷۶۶ هزار واحد افزایش پیدا می‌کند.

آیا شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن موفق به عبور از سطوح مقاومتی پیش‌رو خواهند شد؟ رشد ارزش معاملات خرد در طول هفته اخیر یکی از دلایل خوش‌بینی فعالان بازار نسبت به ادامه روند صعودی و شکست سطوح مقاومتی است. هفته اخیر میانگین هفتگی معاملات خرد رشد قابل ملاحظه‌ای داشت.

بورس در روزهای پایانی سال جان گرفت

میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد در بازار سرمایه با جهش ۸۱ درصدی در هفته سوم اسفند نسبت به هفته دوم اسفند ماه به ۶,۰۸۲ میلیارد تومان رسید. این بالاترین ارزش معاملات از هفته اول دی ماه است. به تعبیر بسیاری از فعالان بازار سرمایه اگر میانگین ارزش معاملات خرد به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان برسد به معنای خروج از شرایط رکودی است. با این حال رشد میانگین هفتگی ارزش معاملات خوش‌بینی نسبت به ادامه روند صعودی در بازار سرمایه را تقویت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =