همایش نگهداری و تعمیرات در صنایع فولادی

رئیس هیئت مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران، گفت: دانشگاه در زمینه تعمیر و نگهداری ضعیف عمل می‌کند، وظیفه صنعت است که دانشگاه را پای کار بیاورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سعید رمضانی، در همایش تعمیر و نگهداری در صنایع فولاد و معدنی که به همت فولاد مبارکه برگزار شد، اظهار کرد: تنها کشوری که در موزه لوور دو حال دارد، ایران است و تنها اثر صوتی هم مربوط به این کشور بوده و بر این اساس فرهنگ ایرانی مملو از سابقه تاریخی قدرتمند است و باید توجه داشت که ایرانیان در تمام صنایع فعال بوده و قدرتمند عمل کرده‌اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران با اشاره به اینکه، نگهداشت نوآوری در بهره‌وری مهم است، افزود: باید به طرق مختلف، بهره‌وری را در حوزه دارایی‌ها از طریق نوآوری افزایش دهیم.

رمضانی ادامه داد: مطالبه سازمان ملی بهره وری حکمرانی دارایی‌های فیزیکی است که از طریق نوآوری فراهم می‌شود.

وی بیان داشت: در اقتصاد امروز نگهداری از تجهیزات با خلق نوآوری بسیار کارآمد است، نوآوری از طریق تخریب خلاق، سیستم‌های نابهره‌ور را از بین می‌برد.

رئیس هیأت مدیره انجمن نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران گفت: نگهداشت تجهیزات باید اقتصادی شود؛ کشوری که مردم آن از نگهداری کردن، پول به دست نیاورند، از خراب شدن و تعمیر پول در می‌آورند.

وی با بیان اینکه در سایر کشورها دیده شده به وسیله نوآوری در تعمیرات با کمترین هزینه به نگهداشت رسیدند، گفت: نگهداشت تجهیزات مسئله بسیار جدی و حائز اهمیت در بسیاری از کشورهای دنیا محسوب می‌شود، بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی در حوزه نگهداشت اقدامات بسیار جدی انجام داده‌اند که این یک روند است که کشور ما هم باید به سمتش بروند.

رمضانی تاکید کرد: باید بر ایجاد مشاغل نگهداری و تعمیرات به عنوان یک کسب و کار فعال به جای کسب و کارهای مبتنی بر تخریب و نوسازی توجه بیشتری شود.

وی بیان داشت: برای بهینه سازی مدل تعالی نگهداشت از دارایی‌ها و نقشه راه آن مطابق با ویژگی‌ها و نیازهای کشور باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس هیأت مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران ادامه داد: نگهداشت دارایی‌های فیزیکی در کشور توجه ویژه نشده است با بالا رفتن قیمت قطعات یدکی و شرایط سخت تحریم حرکت به سمت روش‌های صحیح و بهینه حکمرانی بر دارایی‌های فیزیکی در چرخه عمر تجهیزات حائز اهمیت است.

وی در پایان گفت: دانشگاه در زمینه تعمیر و نگهداری ضعیف عمل می‌کند، وظیفه صنعت است که دانشگاه را پای کار بیاورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =