• ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
  • کد خبر: 50690
  • readingTime: ۱ دقیقه
بورس

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در قالب نامه‌ای به اولتیماتوم سایپا نسبت به عرضه سهام تودلی در بورس پاسخ داد.

به گزارش ایراسین، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در قالب نامه‌ای به اولتیماتوم سایپا نسبت به عرضه سهام تودلی در بورس پاسخ داد.

متن به نامه به شرح زیر است:

«بازگشت به نامه شماره ۱۲۲/۱۴۸۰٤٣ مورخ ۱٤۰۲/۱۲/۰۷ مبنی بر لزوم رعایت ماده ۲۸ دستورالعمل حاکمیت شرکتی و ارائه برنامه واگذاری سهام شرکت سایپا متعلق به شرکت‌های فرعی و وابسته سهام)، (تودلی همان گونه که مستحضرید پس از دستور ۸ ماده‌ای ریاست جمهوری در اسفند ١٤٠٠ گروه خودروسازی سایپا در راستای واگذاری سهام تودلی اقدام به ارزش‌گذاری تمام شرکت‌های گروه نمود و نتیجه را در تیرماه ۱٤۰۱ مطابق با ماده ۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان در سامانه کدال افشاء و سپس آگهی فراخوان عمومی جهت متقاضیان خرید منتشر گردید در این راستا یک شرکت پیشنهاد خرید داشت و فرم‌های مربوطه را تکمیل نمود که برای بررسی صلاحیت متقاضی مربوطه فرم‌های تکمیل شده ایشان جهت بررسی صلاحیت برای مراجع ذیصلاح ارسال گردید لیکن منتج به پاسخ مؤثری نگردید.

سایپا به اولتیماتوم سازمان بورس پاسخ داد

مع الوصف در تاریخ تیرماه ۱٤۰۱ ارزش کل شرکت توسط کارشناسان رسمی قوه قضائیه حدود ٦٧٣ هزار میلیارد ریال تعیین گردید که در حال حاضر ارزش بازار شرکت حدود ۴۸۱ هزار میلیارد ریال می‌باشد. بنابراین این ارزش بازار نشان دهنده قیمت واقعی سهام نمی‌باشد و لزوم اصلاح قیمت‌ها و اصلاح ساختار مالی که منتج به واقعی شدن قیمت سهام، گردد ضروری است. در این راستا شرکت با هدف حفظ منافع ذینفعان خصوصاً سهامداران در نظر دارد به منظور واگذاری سهام مذکور به قیمت منصفانه اقدامات لازم جهت اصلاح ساختار مالی از طریق اجرای راهبردهای سودآوری شامل اخذ مجوز افزایش قیمت محصولات مدیریت هزینه‌ها و بهای تمام شده، بهینه نمودن ترکیب محصولات تولیدی واگذاری اموال و دارایی‌های غیر مولد.... همچنین اقدامات لازم به منظور خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت از طریق افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را پیگیری و به انجام رساند.

بدیهی است پس از مهیا شدن شرایط فوق الذکر و اطمینان از عدم تضییع حقوق سهامداران محترم، با هماهنگی نهادهای ذیربط نسبت به واگذاری سهام تودلی گروه اقدامات مقتضی صورت خواهد پذیرفت.

محمد علی تیموری

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =