• ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
  • کد خبر: 50498
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمز ارز

کمتر از ۵۰ روز تا رویداد هاوینگ بیت‌کوین باقی‌ مانده است و بیت‌کوین با رشد بیش از ۲۰ درصدی در هفته گذشته در یک قدمی سقف تاریخی خود اردو زد. آیا برخلاف هاوینگ‌های قبلی سقف تاریخی بیت‌کوین پیش از رویداد هاوینگ شکسته خواهد شد؟ پاسخ بسیاری از فعالان بازار رمزارزها به این سوال مثبت است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین در ماه فوریه با رشد بی‌سابقه‌ای از ۴۲ هزار دلار به نزدیک ۶۴ هزار دلار رسید. این بیشترین رشد قیمت‌ماهانه در تاریخ بیت‌کوین بود. اگرچه قیمت بیت‌کوین پس از برخورد به سطح ۶۴ هزار دلار تا کانال ۵۸ هزار دلار ریزشی شد ولی معاملات هفتگی را در محدوده ۶۲ هزار دلار به پایان رساند. اکنون بیت‌کوین در فاصله کمتر از ۵۰ روز مانده به هاوینگ با سقف تاریخی خود فاصله چندانی ندارد.

در رویداد هاوینگ با کاهش درآمد ماینرها، عرضه بیت‌کوین کاهش می‌یابد و این مسئله زمینه‌ساز صعود بیشتر قیمت بیت‌کوین می‌شود. بیت‌کوین پس از هر هاوینگ سقف تاریخی جدیدی به ثبت می‌رساند ولی در ماه‌های گذشته برای نخستین‌بار پیش از هاوینگ به سمت سقف تاریخی خود حرکت کرده است. برخی از تحلیل‌گران مدعی‌اند بیت‌کوین این بار پیش از هاوینگ موفق به شکست سقف تاریخی خود خواهد شد.

هفته پایانی ماه فوریه قیمت بیت‌کوین بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت و شاخص ترس و طمع به محدوده ۸۶ یعنی طمع کامل رسید.

بیت‌کوین پیش از هاوینگ سقف قیمتی را می‌شکند؟

این بالاترین عدد شاخص ترس و طمع در طول ماه‌های گذشته است و از چشم‌انداز مثبت فعالان بازار نسبت به ادامه روند صعودی خبر می‌دهد. با این حال ریزش قیمت بیت‌کوین و رمزارزها پس از برخورد به سقف ۶۴ هزار دلار با لیکوییدی سرمایه بیش از ۶۰۰ میلیون دلاری در بازار رمزارزها همراه شد.

حجم بازار رمزارزها در آستانه ۳ تریلیون دلار

با رشد قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته حجم بازار رمزارزها به بیش از ۲ تریلیون و ۳۳۰ میلیارد دلار رسید.

بیت‌کوین پیش از هاوینگ سقف قیمتی را می‌شکند؟

حجم بازار رمزارزها با سقف تاریخی خود فاصله کمتر از ۶۰۰ میلیارد دلار فاصله دارد ولی اخبار مختلف نشان می‌دهد با رشد قیمت بیت‌کوین سرمایه‌های ورودی به ETF های اسپات بیت‌کوین نیز افزایش یافته است.

رمزارزها برای پامپ قیمتی به صف شدند

بیت‌کوین به سطح ۶۰ هزار دلار رسید و این خبر خوبی برای بسیاری از رمزارزهای بازار است زیرا قیمت آلت‌کوین‌ها با سقف تاریخی خود فاصله زیادی دارد. بسیاری از رمزارزها رشد به مراتب کمتری نسبت به بیت‌کوین به ثبت رسانده‌اند و بیت‌کوین ۶۰ هزار دلاری دلیلی شد تا رمزارزها هفته صعودی را سپری کنند. قیمت بعضی از رمزارزها بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرد. برای مثال سه رمزارز WIF، PEPE و FLOKI در طول هفته گذشته به ترتیب ۳۲۰ درصد، ۲۹۴ درصد و ۲۲۸ درصد رشد کردند. قیمت رمزارز پرطرفدار شیبا نیز بیش از ۱۳۰ درصد افزایش یافت. بیت‌کوین‌کش از پروژه‌های معتبر بازار رشد ۵۰ درصدی به ثبت رساند. در مجموع رشد قیمت پروژه‌های معتبر بازار رمزارزها به مراتب کمتر از بیت‌کوین ارزیابی می‌شود. فعالان بازار مدعی‌اند رشد اصلی سایر رمزارزها پس از شکست سقف تاریخی بیت‌کوین اتفاق می‌افتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =