کالا

اپلیکیشن «کالا به فی» در حالی با حضور معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان رونمایی شد که در این اپلیکیشن می‌توان قیمت مصوب کالاها را مشاهده کرد.

به گزارش ایراسین، مراسم رونمایی از اپلیکیشن «کالا به فی» با حضور «علیرضا شاه میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، «حسین فرهیدزاده» معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، «مهدی مظهری» رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات و جمعی از مدیران و مسئولان مرتبط با این پروژه، برگزار شد.

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات در این مراسم و با اشاره به این اپلیکیشن که در زمینه نظارت بر بازار و توسط این مرکز، طراحی و توسعه داده شده، گفت: تاکنون اپلیکیشن‌هایی در حوزه نظارت وجود داشت، اما این نرم‌افزار با دیگر نرم‌افزارها متفاوت است و علت آن پشتوانه بانک اطلاعاتی غنی مرکز برای این آپ است.

مظهری افزود: در حال حاضر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار کد کالا در بانک اطلاعاتی مرکز وجود دارد، اما آنچه در فروشگاه‌ها به‌عنوان بارکد روی کالاهای فروشگاهی می‌بینیم، یک میلیون و ۵۰۰ هزار کد است. این کدها ابزاری برای سنجش اصالت کالا هستند و به محض اینکه بارکد اسکن می‌شود، مشخص می‌شود کالا توسط چه شرکتی و با چه مشخصاتی تولید شده است.

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات در مورد این نرم‌افزار در ادامه تاکید کرد: در این نرم‌افزار مردم حتی می‌توانند در مورد فروشگاه‌های کوچک نظرات خود را درج کنند و افراد دیگر می‌توانند از این طریق صحت‌سنجی کند. همچنین مردم می‌توانند قیمت مصوب کالاها و محصولات مشمول قیمت‌گذاری را مشاهده و در صورت گران‌فروشی ثبت شکایت کنند.

وی ادامه داد: در مورد شکایت‌های ثبت شده نیز نظارت قطعی وجود دارد و خاطر مردم از این بابت جمع باشد؛ چراکه شکایت مردم ابتدا به اتحادیه مربوطه ارجاع می‌شود. اگر آنجا رفع نشود به اتاق اصناف شهرستان ارجاع می‌شود و اگر باز هم رفع نشد، توسط بازرس سازمان صمت استان پرونده تشکیل می‌شود و وارد سامانه سیمبای سازمان حمایت خواهد شد و از آنجا به مراجع مربوطه ارجاع و احقاق حقوق مصرف کننده صورت می‌گیرد.

مظهری همچنین گفت: در صورت ثبت نظر مثبت و اعلام رضایت از واحد صنفی، مردم با صنوف با انصاف آشنا می‌شوند و این امر موجب رونق کسب و کار، کسبه با انصاف و مراجعه بیشتر مردم به ایشان می‌شود.

پس از این مدیر عامل مرکز در همایش ملی بازرسی، نظارت و کنترل که روز ۱۲ بهمن‌ماه برگزار شد، اعلام کرد که سامانه جدیدی برای نظارت بر بازار جهت حمایت از حقوق مصرف‌کننده طراحی شده که شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، قیمت‌های کف بازار کالاها و همچنین قیمت مصوب سازمان حمایت برای کالاهای مشمول قیمت‌گذاری را مشاهده کنند و در صورت گران‌فروشی شکایت خود و در صورت مشتری‌مداری، رضایت خود را در این سامانه درج کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =