تجارت

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی گفت : شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر باید علاوه بر برخورداری از ساختاری مشخص در حوزه HSE و پدافند غیر عامل، لازم است همه الزمات و استانداردهای مربوطه را رعایت کنند.

به گزارش ایراسین، عبدالله جعفری در تشریح هدف‌گذاری مدیریت HSE سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در راستای سیاست‌های کلان سازمان بنادر به‌منظور دستیابی به بنادر ایمن‌تر و اجرایی کردن بند ۸ از منشور راهبردی اهداف و اقدامات حوزه HSE، افزون بر ایجاد و تقویت ساختار HSE در همه شرکت‌های خصوصی بنادر، اهداف مهم دیگری همچون شناسایی دقیق همه شرکت‌های فعال در بنادر و تشکیل شناسنامه HSE برای شرکت‌های خصوصی انجام شده و تکمیل این طرح در سال آینده در دست پیگیری است.

وی ارتقای ساختار HSE شرکت‌های خصوصی را از دیگر هدف گذاری‌های این مدیریت در سال آینده عنوان کرد و گفت: داشتن برنامه راهبردی در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست و پدافند غیرعامل مطابق قوانین و دستورالعمل‌های سازمان بنادر و نیز رعایت حداقل استانداردهای اعلام شده، توسط همه شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر الزامی است و این موضوع شامل پیمانکاران ثانویه شرکت‌های اصلی طرف قرارداد با بنادر نیز می‌شود.

جعفری با اعلام انجام ممیزی و پایش جدی آخرین وضعیت عملکرد و شاخص‌های HSE همه شرکت‌های خصوصی، تاکید کرد: در این راستا، همه شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر باید نسبت به تشکیل و تکمیل پرونده HSE اقدام کرده و آخرین وضعیت شاخص‌های HSE خود را منطبق با چک لیست استاندارد ابلاغی که مشتمل بر ۵۳ پارامتر است، به اداره‌ها و مراکز HSE بنادر خود اظهاری و اعلام کنند.

وی گفت: ممیزی مذکور در شرکت‌های با جمعیت کمتر از ۲۵ نفر نیز باید با مسؤولیت مدیر شرکت یا توسط کارشناس دارای صلاحیت‌های تخصصی تعیین شده در آن شرکت انجام شود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی اخذ گواهینامه صلاحیت تخصصی از سوی همه کارشناسان HSE و پدافند غیرعامل شاغل در شرکت‌های خصوصی را یکی دیگر از اهداف مدیریت HSE سازمان بنادر برشمرد و تاکید کرد: در راستای سیاستگذاری‌های برنامه‌ریزی شده، به منظور دستیابی شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر کشور به حداقل الزامات و استانداردهای حوزه HSE، کسب و حصول حداقل ۶۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز شاخص‌های تعیین شده برای همه شرکت‌های طرف قرارداد سازمان ضروری است.

جعفری تصریح کرد: به طور قطع چگونگی و تداوم همکاری با شرکت‌هایی که سال آینده موفق به کسب امتیاز لازم نشوند، ملاحظات جدی مورد نظر قرار خواهد گرفت.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی ابراز امیدواری کرد با مشارکت و مساعی همه آحاد ذیربط در بنادر، شاهد شرکت‌های خصوصی استاندارد و بنادری ایمن تر از گذشته باشیم تا افراد شاغل در بنادر، پس از انجام کارهای روزانه به صورت ایمن در پایان ساعت‌های کاری به سلامت به خانه‌های خود بازگردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =