مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه

مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه گفت: تأمین مالی شرکت فولاد تاراز نخستین تأمین مالی انجام شده در سامانه مبین کراد بود که طی این پروژه، ۱۵۰ میلیارد ریال تأمین مالی با نرخ سود سالیانه ۳۰ درصد انجام شده است که پرداخت سود در آن به صورت ماهیانه خواهد بود.

به گزارش ایراسین، مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه اظهار داشت: مبین سرمایه اخیراً مجوز تأمین مالی جمعی را از شرکت فرا بورس دریافت کرده است و از این پس، می‌تواند علاوه‌بر خدمات کارگزاری، خدمات تأمین مالی را نیز به شرکت‌ها ارائه دهد.

محمدعلی محمدی افزود: مبین کراد، با هدف جمع‌آوری منابع سرمایه‌گذاران و قراردادن آن در اختیار سرمایه‌پذیران راه‌اندازی شده است و می‌توان گفت به نوعی خدمات تأمین سرمایه را در مبالغ خرد و متوسط تا سقف ۵۰ میلیارد تومان ارائه می‌کند.

وی بیان داشت: پس از اخذ مجوزهای مربوطه، پروژهٔ تأمین مالی شرکت فولاد تاراز چهارمحال، به عنوان نخستین پروژه در این بستر انجام شد.

مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه با بیان این‌که تأمین مالی جمعی تا سقف ۲۵۰ میلیارد ریال برای هر طرح و ۵۰۰ میلیارد ریال برای هر شرکت قابل انجام است، اعلام داشت: شرکت‌های کوچک و متوسط که حاشیه سود خوبی دارند و می‌توانند سود مورد انتظار سرمایه‌گذاران را پرداخت کنند هدف اصلی تأمین مالی هستند.

وی تأمین مالی شرکت فولاد تاراز را نخستین تأمین مالی انجام شده در سامانه مبین کراد دانست و تصریح کرد: طی این پروژه، ۱۵۰ میلیارد ریال تأمین مالی با نرخ سود سالیانه ۳۰ درصد انجام شده است که پرداخت سود در آن به صورت ماهیانه خواهد بود.

محمدی ادامه داد: تأمین مالیِ سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه عنوان طرح تأمین مالی شرکت فولاد تاراز بود که طی آن، طرح توجیهی تأمین مالی تهیه و با اخذ ضمانت‌نامه معتبر، پس از دریافت مجوز فرا بورس، روی سکوی مبین کراد قرار گرفت.

مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه بیان داشت: پس از قرارگیری بر روی سکوی مبین کراد، فرصت یک‌ماهه‌ای برای تکمیل آن در نظر گرفته شد که در این زمینه نیز، با تلاش‌های انجام گرفته کارکنان مبین کراد، مبلغ موردنیاز تنها طی یک‌روز تأمین شد و در اختیار فولاد تاراز قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به محدود شدن منابع بانکی، تأمین نقدینگی موردنیاز شرکت‌ها از طریق دریافت وام بانکی کار دشواری است و همین مسئله، تأمین مالی جمعی را برای شرکت‌هایی نظیر فولاد تاراز که ارزش افزوده خوبی ایجاد می‌کنند از این طریق امکان پذیر و تسهیل می‌کند؛ چرا که فرایند آن ساده‌تر و تضامین آن متنوع‌تر است و علاوه برآن، بازپرداخت اصل مبلغ نیز در انتهای دوره انجام می‌شود؛ بنابراین شرکت، یک‌سال نقدینگی تأمین شده را در اختیار دارد.

گفتنی است کارگزاری مبین سرمایه جز ۵ کارگزار برتر بازار سرمایه است و از شرکت‌های وابسته به گروه آتیه فولاد است که در زمینه‌های کارگزاری بورس و اوراق بهادار و تأمین مالی به فعالیت می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =