برف

سازمان هواشناسی کشور از ماندگاری هوای سرد به ویژه در نیمه شمالی کشور تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: امشب سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد و فردا با تقویت فعالیت این سامانه به‌تدریج بارش باران و برف و وزش باد شدید به جز نوار غربی، کل کشور را فرامی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (سه‌شنبه ۸ اسفند) در برخی مناطق غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات شرقی زاگرس بارش برف و باران و در نوار شرقی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها از اواخر وقت امروز موج جدید بارشی از سمت غرب و جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود و در این مناطق سبب بارش باران و برف خواهد شد.

فردا (چهارشنبه ۹ اسفند) با تقویت فعالیت سامانه بارشی به‌تدریج بارش باران و برف و وزش باد شدید به جز نوار غربی، کل کشور را فرامی‌گیرد.

روز پنجشنبه (۱۰ اسفند) به تدریج در نیمه غربی کشور آسمان صاف خواهد شد و بارش باران و برف و وزش باد شدید در نوار شرقی، سواحل دریای خزر، البرز شرقی و مرکزی و برخی مناطق مرکزی کشور رخ خواهد داد. شدت بارش در این روز در جنوب استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

روز جمعه (۱۱ اسفند) از فعالیت سامانه بارشی در کشور کاسته خواهد شد و بارش‌ها در بخش‌هایی از شمال‌شرق، شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی شده است.

ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته

آسمان تهران امروز و امشب ابری در بعضی ساعات همراه با مه رقیق و بارش برف و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده که احتمال کولاک برف نیز وجود دارد. همین شرایط برای فردا نیز رخ خواهد داد و بارش‌ها تا روز پنجشنبه در تهران تداوم دارد.

دمای هوا در پایتخت با توجه به ماندگاری هوای سرد در کشور روند کاهشی دارد به طوری که کمینه و بیشینه دما امروز ۱- و ۳ درجه سانتی‌گراد و برای فردا (چهارشنبه) صفر و ۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

هشدار سازمان هواشناسی در مورد بارش‌ها و ماندگاری هوای سرد

سازمان هواشناسی کشور همچنین روز گذشته با صدور هشدار سطح زرد نسبت به تداوم بارش‌ها و ماندگاری هوای سرد تا روز جمعه هشدار داد که موجب بارش باران و برف، مه، در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف، احتمال بهمن، در مناطق جنوبی کشور رعدوبرق، احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

بر اساس این هشدار امروز (سه‌شنبه) در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کردستان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، گیلان، مازندران و ارتفاعات استان‌های سمنان و گلستان این شرایط رخ می‌دهد.

فردا (چهارشنبه) نیز در گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب بوشهر، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، غرب و شمال سمنان پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه در شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، شرق خوزستان، لرستان، مرکزی، قم و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان با این شرایط جوی مواجه می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =