• ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
  • کد خبر: 50190
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن

استاندار کرمان گفت: کل مجموع حقوق دولتی معادن در کشور امسال حدود ۴۸ همت برآورد شده که قریب به نصف آن را به‌تنهایی استان کرمان تأمین می‌کند.

به گزارش ایراسین، محمدمهدی فداکار در خصوص حقوق دولتی معدن و بازگشت آن به استان‌ها اظهار کرد: بازگشت سهم استان کرمان از حقوق دولتی معادن، طی سال‌ها مورد درخواست بوده است.

وی توضیح داد: قانون معادن می‌گوید ۱۵ درصد از حقوق دولتی باید (به استان محل فعالیت معادن) بازگردد.

فداکار گفت: کل مجموع حقوق دولتی معادن در کشور امسال حدود ۴۸ همت برآورد شده که قریب به نصف آن را به‌تنهایی استان کرمان تأمین می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم معادن استان کرمان و سهمی که باید به همین استان بازگردد افزود: در پرداخت این سهم، همه کشور یک طرف و یک استان کرمان هم یک طرف قرار دارد.

فداکار افزود: براین اساس و طبق قانون معادن، حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال از این مبلغ برای امسال باید به استان‌ها بازگردد اما به دلیل اتفاقی که باتوجه به قانون بودجه در مجلس می‌افتد و جدول مصارف و منابع مطرح می‌شود، این مهم به طور کامل (بازگشت سهم قانونی) رخ نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: در چارچوب این فرآیند و از آنجا که قانون بودجه هم قانون موخر محسوب می‌شود، تنها در حد یک تا یک و نیم درصد از سهم استان بیشتر به استان باز نمی‌گردد.

فداکار گفت: البته ما باز دنبال موضوع هستیم و در قانون برنامه هفتم نیز واضح‌تر مصوباتی در این زمینه آمده که امیدواریم پرداخت این عدد در آینده بهتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =