فولاد خوزستان

طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی مرکز GMK در ژانویه امسال تولید جهانی فولاد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد کاهش یافته و به ۱۴۸.۱ میلیون تن رسیده است.

به گزارش ایراسین به نقل از بازار، بر اساس جدیدترین گزارشی که مرکز GMK ارائه داده است تولید جهانی فولاد در ژانویه ۲۰۲۴ با ۱.۶ درصد کاهش نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۳ به ۱۴۸.۱ میلیون تن رسید. این رقم در مقایسه با دسامبر سال ۲۰۲۳ به میزان ۹.۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، مجموع تولید فولاد در کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و اوکراین در مقایسه با ژانویه ۲۰۲۳ به میزان ۴ درصد افزایش یافته و به ۷.۲ میلیون تن رسیده است. گفتنی است بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد کشورهای «چین، هندوستان، ژاپن، ایالات متحده، روسیه، کره جنوبی، ترکیه، آلمان، برزیل و ایران» ده کشور برتر تولید کننده فولاد خام هستند. بر طبق این گزارش که اخیراً توسط مرکز GMK منتشر شده است در ژانویه ۲۰۲۴ ایران نهمین تولید کننده بوده است.

مرکز GMK اعلام کرد که در ژانویه ۲۰۲۴ کشور چین با تولید ۷۷.۲ میلیون تن، هند با تولید ۱۲.۵ میلیون تن، ژاپن با تولید ۷.۳ میلیون تن، ایالات متحده با تولید ۶.۸ میلیون تن، روسیه با تولید ۶.۲ میلیون تن، کره جنوبی با ۵.۷ میلیون تن، ترکیه با ۳.۲ میلیون تن، آلمان با ۲.۹ میلیون تن، ایران با تولید ۲.۶ میلیون تن و بریل با رقم زدن تولیدی به میزان ۲.۵ میلیون تن به ترتیب در جایگاه اول تا دهم تولید کنندگان برتر در ژانویه ۲۰۲۴ قرار دارند.

به عبارت دیگر طبق آمارهای این گزارش، در ژانویه ۲۰۲۴ کشور چین با تولید ۷۷.۲ میلیون تن، هند با تولید ۱۲.۵ میلیون تن، ژاپن با تولید ۷.۳ میلیون تن، ایالات متحده با تولید ۶.۸ میلیون تن، روسیه با تولید ۶.۲ میلیون تن، کره جنوبی با ۵.۷ میلیون تن، ترکیه با ۳.۲ میلیون تن، آلمان با ۲.۹ میلیون تن، ایران با تولید ۲.۶ میلیون تن و بریل با رقم زدن تولیدی به میزان ۲.۵ میلیون تن به ترتیب در جایگاه اول تا دهم تولید کنندگان برتر در ژانویه ۲۰۲۴ قرار دارند.

تولید جهانی فولاد در ژانویه ۱.۶ درصد کاهش یافت| تولید ۲.۶میلیون تنی فولاد ایران

تولید جهانی فولاد در ژانویه ۲۰۲۴

از سوی دیگر در این گزارش آمده است اوکراین به عنوان کشوری که درگیر جنگ با روسیه است و بسیاری از مسائل در این کشور تحت شعاع این مساله است در ژانویه امسال با تولید ۰.۵۴ میلیون تن در جایگاه بیست و سومین تولید کننده فولاد در جهان جای دارد.

افزایش ۳۹ درصدی تولید فولاد در ایران

طبق آمارهای این گزارش، ایران در ژانویه ۲۰۲۴ در مقیاس سالانه بیش از ۳۹ درصد افزایش تولید را رقم زده است. این در حالی است که کشور برزیل با ۷.۲ درصد کاهش تولید و چین با ۶.۹ درصد کاهش بیشترین درصد کاهش تولید فولاد خام را در ژانویه ۲۰۲۴ رقم زده‌اند.

مرکز GMK بیان داشت: در سال ۲۰۲۳، اوکراین ۶.۲ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۰.۶ درصد کمتر از نسبت سالانه است. با این وجود این کشور در رتبه بندی جهانی تولیدکنندگان فولاد در رتبه ۲۴ قرار گرفت و از رتبه ۲۵ در سال ۲۰۲۲ بالاتر رفت.

نکته جالب توجه اینکه طبق گزارشات پیشین مرکز GMK که قبلاً ارائه داده است، در سال ۲۰۲۳ تولید جهانی فولاد با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۱.۸۵ میلیارد تن رسید. این در شرایطی است که مجموع تولید فولاد در کشورهای مستقل مشترک‌المنافع + اوکراین برای سال ۴.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و به ۸۸.۱ میلیون تن رسید.

همچنین داده‌های آماری ارائه شده در این گزارش حاکی از این است که در سال ۲۰۲۳، اوکراین ۶.۲ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۰.۶ درصد کمتر از نسبت سالانه است. با این وجود این کشور در رتبه بندی جهانی تولیدکنندگان فولاد در رتبه ۲۴ قرار گرفت و از رتبه ۲۵ در سال ۲۰۲۲ بالاتر رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =