نیروگاه‌های خورشیدی فتوولتاییک

معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) با اشاره به اینکه یکی از راه‌های جبران ناترازی برق در کشور ساخت نیروگاه تجدیدپذیر است، گفت که برای تحقق سریع‌تر این هدف باید فرایند واگذاری اراضی مورد نیاز تسریع شود.

به گزارش ایراسین، علیرضا پرنده مطلق با اشاره به اینکه توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر در استان‌ها، مستلزم همکاری تنگاتنگ بین دستگاهی در استان‌ها و تشکیل کارگروه توسعه انرژی‌های تجدید پذیر است، افزود: یکی از موانع بزرگ در مسیر احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر، طولانی‌شدن مرحله واگذاری زمین است که باید در این خصوص هماهنگی‌های لازم اجرایی شود.

وی بیان‌داشت: در اوج بار سال ۱۴۰۲، ناترازی انرژی به میزان ۹ هزار و ۹۱۰ مگاوات بود و با توجه به رشد بار مصرف انتظار می‌رود این میزان ناترازی در سال ۱۴۰۳ افزایش یابد.

معاون ساتبا خاطرنشان‌کرد: یکی از راه‌های جبران این ناترازی، برنامه‌ریزی و مساعدت هر چه بیشتر در راستای احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر و در رأس آن‌ها نیروگاه‌های خورشیدی است.

پرنده مطلق با بیان اینکه برای ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در بازه زمانی چهار ساله در سطح کشور سیاست‌گذاری شده است، تاکید کرد: تسریع در واگذاری اراضی مورد نیاز برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی از طریق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و احداث شهرک‌های خورشیدی، از عوامل مهم برای رسیدن به این هدف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =