• ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
  • کد خبر: 50137
  • readingTime: ۱ دقیقه
سفیر کنیا

سفیر کنیا در ایران ضمن بازدید از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری خواستار همکاری‌های علمی با ایران، تبادل استاد و دانشجو ۲ کشور و بهره‌مندی از تجربیات محققان ایرانی شد.

به گزارش ایراسین و به نقل از تسنیم، جاشوا ایگواین گاتیمو سفیر کنیا در ایران ضمن حضور در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از بخش‌ها و آزمایشگاه‌های این پژوهشگاه بازدید کرد.

وی با تمجید از تلاش‌های محققان در این پژوهشگاه تاکید کرد: این همه پیشرفت و استقلال در زمینه علم بیوتکنولوژی و ژنتیک شگفت‌آور است.

سفیر کنیا در ایران افزود: ما نیازمند همکاری علمی در شاخه‌های درمانی نظیر سرطان، بیماری‌های عفونی، تبادل استاد و دانشجو و بهره‌مندی از تجربیات ارزشمند محققان ایرانی در عرصه بین‌المللی علمی، هستیم و از این همکاری علمی استقبال می‌کنیم.

جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری هم ضمن ابراز خرسندی از حضور سفیر کنیا در این پژوهشگاه گفت: ما در راستای وظایف ذاتی و سازمانی وظیفه‌ای که دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دیپلماسی و تعامل علمی بین‌المللی بر عهده دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی گذاشته از تعامل و همکاری‌های علمی با تمامی کشورها استقبال می‌کنیم.

وی یادآور شد: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نقطه کانونی و مرکز هدایت ICGEB سازمان ملل متحد است و با خبریم که کنیا هم اخیراً عضو این تشکل شده است.

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری تصریح کرد: نقطه مشترک ۲ کشور و سایر زمینه‌های علمی سبب می‌شود که پروژه‌های مشترک علمی در زمینه بیوتکنولوژی و ژنتیک تعریف کنیم که دنیا از آن بهره مند شود، در دوران شیوع کرونا و همه‌گیری بیماری‌های مختلف که در کشورهای آفریقایی رخ می‌دهد این پژوهشگاه با ابزار علمی و فناوری‌های حوزه زیست فناوری و ژنتیک می‌تواند در کنار و کمک کننده کشور کنیا و سایر کشورهای آفریقایی باشد.

محمدی از دیگر همکاری‌های این پژوهشگاه با کشور کنیا را انجام پروژه‌های مشترک علمی و تبادل استاد و دانشجو در علم ژنتیک و بیوتکنولوژی اشاره کرد.

بر اساس گزارش پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، در ادامه این دیدار در مورد طرح‌ها و فناوری‌های مختلف از جمله طراحی و کشت چغندر قند مقاوم به ویروس رازومونیا، تحقیقات و پژوهش درباره شناسایی و درمان سرطان، آزمایشگاه تولید و تیمار حیوانات مدل بیماری و فناوری‌ای وی اف دام‌های سنگین از جمله ازدیاد بوفالو و تعیین جنسیت جنین برای مقاصد اقتصادی و غذایی بابت گوشت و شیر برای واحدهای دامداری بزرگ و رشته‌های تحصیلی موجود در این پژوهشگاه توضیحاتی ارائه شد.

سفیر کنیا در تهران در ادامه از شرکت‌های دانش بنیان و محصولات و فناوری‌های مرکز رشد و پردیس فناوری پژوهشگاه ژنتیک بازدید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =