میوه

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: میوه شب عید و خرما ماه مبارک رمضان برای تثبیت قیمت‌ها در بازار تأمین است و هیچ کمبودی در این زمینه‌ها نداریم.

به گزارش ایراسین و به نقل از بازار، ایوب فصاحت درباره تأمین و توزیع میوه شب عید و خرما ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امسال علاوه بر تأمین بازار در کنار این موضوع از بازی تعرفه و عوارض استفاده کردیم تا کنترل قیمت‌ها را عادلانه با نگاه به تولید و هم با نگاه به مصرف‌کننده انجام بدهیم.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: امسال رئیس جمهوری به جهت شرایطی که تا پایان سال داریم؛ یعنی برگزاری انتخابات در پیش، عید نوروز و ایام ماه مبارک رمضان تاکید کردند که امسال در تأمین و عرضه و تثبیت قیمت‌ها در سال جاری به شدت دقت شود.

امین ۴۰ هزار تن سیب درختی و پرتقال برای شب عید و ماه رمضان

وی تصریح کرد: بنابراین ما امسال در این خصوص کار ویژه‌ای را شروع کردیم، به طوری که نزدیک ۲۰ هزار تن سیب و پرتقال برای شب عید جهت توزیع آماده شده است و همچنین بیش از ۲۰ هزار تن ذخیره احتیاطی نیز تأمین کرده‌ایم که در صورتی که بازار با نوسانی روبرو شد بتوانیم از ذخایر احتیاطی استفاده کنیم.

فصاحت گفت: در واقع علاوه بر ذخایر فعلی، ذخایر احتیاطی را ایجاد کردیم که می‌تواند تثبیتی که موردنظر رئیس جمهوری بود، را تأمین کند.

تأمین و عرضه خرما به‌منظور تثبیت قیمت‌ها در بازار

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره تأمین خرما گفت: امسال در بحث خرما، هم میزان تأمین سازمان مرکزی تعاون روستایی را افزایش دادیم و هم تلاش کردیم موضوع به سمتی برود که شاهد هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای شب عید و ایام ماه مبارک رمضان نباشیم.

وی افزود: با تأمین خوبی که سازمان مذکور در میوه شب عید و خرما و همچنین وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بازرگانی در میزان صادرات کشور دارد، برآورد می‌شود امسال هیچ نوسانی در قیمت میوه و خرما شب عید و سایر کالاهای اساسی که ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز است، نداشته باشیم.

برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در ایام نوروز و ماه رمضان

فصاحت درباره قیمت‌ها و نظارت‌ها در بازار شب عید و ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: محل‌های توزیع میوه شب عید و خرما در شهرهای مختلف توسط شهرداری‌ها جانمایی می‌شود و شهرداری‌ها موظف هستند مکان‌هایی را در اختیار همکاران ما در سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار دهند همچنین سازمان میادین کشور با شبکه‌های قابل توجه خود در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به روستا بازارها در خود سازمان تعاون روستایی افزود: نمایشگاه‌های بهاره در این ایام برپا می‌شود که کالاهای آنها از سوی وزارت جهاد کشاورزی تأمین می‌شود.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: اتحادیه‌ها، شرکت پشتیبانی امور دام و معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در تأمین و توزیع میوه شب عید، خرما و سایر کالاهای اساسی همکاری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی یک سازمان تأمینی و توزیعی است گفت: در ماه گذشته نزدیک بیش از ۲۰ جلسه داشتیم و همچنان در حال برگزاری جلسات متعددی برای کنترل اوضاع هستیم با وجود نظارت‌های قیمتی این سازمان، قیمت‌ها را استان‌ها تعیین می‌کنند ما نمی‌خواهیم قیمتی تعیین کنیم که برای یکی دو هزار تومان مشکلاتی را ایجاد کند.

خرید توافقی برنج و سیب زمینی

فصاحت با اشاره به اینکه ۶ نوع محصول (سیب قرمز، سیب زرد، پرتقال تامسون شمال، پرتقال والنسیا، خرما مضافتی و کبکاب) را برای شب عید و ایام ماه مبارک رمضان عرضه می‌کنیم افزود: احتمالاً امسال قیمت مصوب دقیقی نداشته باشیم؛ اما به طور حتم قیمت‌هایی خواهیم داشت که به دلیل مکان‌های عرضه و حمل و نقل از بازار ۴ تا ۵ هزارتومان تفاوت داشته باشد.

وی با اشاره به خریدهای توافقی امسال در محصول برنج و سیب زمینی گفت: اکنون خرید توافقی برنج شمال را به دلیل اینکه روی دست کشاورزان باقی مانده را شروع کرده‌ایم.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: با تصویب در کارگروه‌های وزارت جهاد کشاورزی بحث صادرات و ضرورت خرید سیب زمینی را داشتیم با وجود اینکه خریدهای توافقی خریدهای مطمئنی هستند؛ اما در کنار آن خریدهای حمایتی هم اگر پاسخ ندهد، وارد خرید تضمینی خواهیم شد.

وی اضافه کرد: خرید توافقی اصل اول فرایند خرید سازمان مرکزی تعاون روستای ایران است؛ اما در کنار خرید توافقی نیاز به خرید حمایتی و تضمینی هم باشد، انجام می‌دهیم در حال حاضر طی توافقی بین کشاورزان و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران هر کیلوگرم سیب زمینی بین ۵ تا ۱۰ هزارتومان خریداری می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =