• ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
  • کد خبر: 49855
  • readingTime: ۲ دقیقه
ورق گرم

هفته گذشته قیمت ورق گرم آمریکا در سقوط کم‌سابقه‌ای بیش از ۱۰۰ دلار به ازای هر تن کاهش یافت. قیمت میلگرد و قراضه آهن نیز کاهش پیدا کرد ولی قیمت ورق گرم چین ۵ دلار به ازای هر تن رشد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته گذشته با وجود تعطیلات سال نو میلادی در چین قیمت ورق گرم چین در بورس فلزات لندن افزایش یافت ولی قیمت ورق گرم آمریکا در سقوط بیش از ۱۰۰ دلاری از ۱۰۶۸ دلار به ۹۶۰ دلار رسید در حالی که قیمت سایر محصولات فولادی به طور تقریبی ثابت بود. روند قیمتی ورق گرم آمریکا در آخرین معاملات به صورت نمودار زیر است:

سقوط قیمت ورق گرم آمریکا

ورق گرم آمریکا از ابتدای بهمن‌ماه تا کنون حدود ۱۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است و همچنان بر مدار ریزش قرار دارد. دو هفته قبل پیش‌بینی می‌شد قیمت این ورق تا کانال ۹۰۰ دلار ریزشی شود ولی اگر در این سطح تقاضا افزایش پیدا نکند احتمال ادامه ریزش تا ۹۲۸ دلار نیز وجود دارد. در مقابل قیمت ورق گرم چین در طول هفته گذشته صعودی بود و به ۵۶۹ دلار به ازای هر تن رسید. روند قیمت ورق گرم چین به قرار نمودار زیر است:

سقوط قیمت ورق گرم آمریکا

ورق گرم چین نیمه دی‌ماه به سطح ۵۸۳ دلار رسید و پس از آن کاهشی شد. دو هفته قبل نیز قیمت این نوع ورق تا ۵۶۴ دلار کاهش یافت ولی هفته گذشته همزمان با ریزش سنگین در بازار ورق گرم آمریکا، قیمت ورق گرم چین با افزایش ۵ دلاری به ۵۶۹ دلار رسید. در مقابل قیمت میلگرد اندکی کاهش پیدا کرد.

سقوط قیمت ورق گرم آمریکا

قیمت میلگرد از ابتدای بهمن‌ماه در کانال ۶۰۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. بالاترین قیمت میلگرد در این مدت نیز ۶۲۵ دلار به ازای هر تن بود ولی از نیمه بهمن‌ماه روند قیمتی میلگرد نزولی شد و تا ۶۰۷ دلار به ازای هر تن کاهش یافت. میلگرد در طول دو هفته گذشته ۲.۹ درصد از ارزش خود را از دست داده است. با وجود کاهش قیمت میلگرد و ورق گرم آمریکا قیمت سنگ‌آهن در گذشته صعودی بود ولی قیمت قراضه آهن کمی کاهش داشت. گزارش‌ها نشان می‌دهد کاهش شدید تقاضا برای قراضه آهن به خصوص از سوی کشورهای جنوب آسیا قیمت قراضه را کاهش داده است. در بورس فلزات لندن نیز قراضه تحویل روز در طول هفته گذشته تا ۴۱۱ دلار به ازای هر تن عقب نشینی کرد.

سقوط قیمت ورق گرم آمریکا

قیمت قراضه از ۹ بهمن‌ماه نزولی شد و در این مدت ۳.۳ قیمت خود را از دست داد. انتظار می‌رود در هفته‌های پیش‌رو تقاضا برای قراضه آهن افزایش پیدا کند ولی در صورت ادامه روند فعلی ریزش قیمت قراضه آهن تا ۴۰۰ دلار محتمل است. گزارش نشریات مختلف نشان می‌دهد بعضی از خریداران بزرگ در بازار قراضه منتظر کاهش قیمت‌ها برای خرید هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =