وزیر جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بستر کار برای توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی فراهم است.

به گزارش ایراسین، محمدعلی نیکبخت امروز سه‌شنبه در نخستین نمایشگاه برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی در نمایشگاه دائمی بین‌المللی تهران افزود: برای دستیابی به کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور و پایداری امنیت غذایی به شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشکده‌های کشاورزی و بخش تحقیقات وزارتخانه امید بسته‌ایم.

وی به شرکت‌های دانش‌بنیان اطمینان داد فضا در بخش کشاورزی به گونه‌ای برای فعالیت آنان باز شود تا بتوانند از تمام ظرفیت‌های موجود برای تولیدات خود استفاده و در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کنند.

نیکبخت با بیان این که بخش کشاورزی در حوزه دانش‌بنیان نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی، عقب‌ماندگی‌هایی دارد، تصریح کرد: ورود و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه باید سرعت بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع تولید، مسؤولیت سنگینی برای تأمین غذا و امنیت غذایی متوجه بخش علمی، اجرایی و سیاستگذاران بخش کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی بر تأمین غذا از محل تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: روزانه ۸.۵ تا ۹ هزار تن مرغ در کشور مصرف می‌شود و این محصولات غذایی باید در داخل تولید شوند.

بنابراین گزارش، در این نمایشگاه از شش محصول دانش‌بنیان بخش کشاورزی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد.

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از نمایشگاه برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی در جریان فعالیت‌ها، دستاوردها، نیازها و مشکلات این شرکت‌ها قرار گرفت.

در این نمایشگاه یک روزه ۴۷ شرکت دانش‌بنیان برتر در بخش کشاورزی دستاوردهای خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =