• ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
  • کد خبر: 49578
  • readingTime: ۲ دقیقه
فولاد ضدزنگ

کاهش تولید فولاد ضد زنگ چین در طول ماه ژانویه با تعطیلات سال نو این کشور همراه شد تا حجم کل تولید این محصول برای پنجمین ماه متوالی ۷.۵ درصد در ماه کاهش یابد و به ۲.۷۴ میلیون تن برسد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، براساس آخرین آمار و نظرسنجی ماهانه میان ۴۳ تولیدکننده فولاد ضدزنگ در چین، روند کاهشی تولید فولاد ضد زنگ در این کشور در ماه ژانویه نیز ادامه یافته است؛ به صورتی که حجم کل تولید این محصول برای پنجمین ماه متوالی ۷.۵ درصد در ماه کاهش یافت و به ۲.۷۴ میلیون تن رسید. جزئیات آمار منتشر شده نشان می‌دهد میزان کاهش تولید فولاد ضدزنگ در سری‌های ۲۰۰ و ۳۰۰ چشمگیرتر بوده و به ترتیب ۲۲.۵ درصد و ۶ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت. در مقابل تولید فولاد ضد زنگ سری ۴۰۰ حدود ۱۵.۶ درصد در ماه در چین بالا رفته است.

میزان تولید فولاد ضد زنگ در میان ۴۳ کارخانه چینی در ماه ژانویه به قرار جدول زیر است: (واحد: تن)

Product

Jan

MoM(%)

YoY(%)

۲۰۰-series

۶۸۰,۷۰۰

-۲۲.۴۷%

۱۳.۷۵%

۳۰۰-series

۱,۵۳۰,۲۰۰

-۵.۹۵%

۱۲.۰۹%

۴۰۰-series

۵۲۹,۹۰۰

۱۵.۶%

۲۵.۳۶%

Total

۲,۷۴۱,۰۰۰

-۷.۵۱%

۱۴.۸۶%

نتیجه حاصل از آمار تولید فولاد در چین منعکس کننده این واقعیت است که بیشتر تولیدکنندگان فولاد ضدزنگ در ژانویه به تعمیر و نگهداری سالانه تأسیسات فولادسازی خود مشغول بوده‌اند چرا که تقاضا برای این محصول با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو کاهش می‌یابد و از تعداد معاملات در بازار فیزیکی کاسته شده است. از این‌رو تولیدکنندگان تمرکز خود را به‌جای تولید روی تعمیر و بروز رسانی تأسیسات خود در آستانه سال نو چینی گذاشتند.

اگرچه مقداری از تولیدات فولاد ضد زنگ در انبار معامله‌گران در ماه ژانویه انباشته شد. ولی حجم انباشته شده این محصول در انبارها چندان بالا نبوده و میزان تولید این محصول همچنان پایین است که این امر سبب افزایش قیمت فولاد ضد زنگ در بازار داخلی چین شد. موجودی فولاد ضد زنگ تا ۲۵ ژانویه در ۴۲ انبار در وکسی و ۲۵ انبار در فوشان به عنوان دو مرکز اصلی تجارت فولاد ضد زنگ چین به ۷۴۱,۴۳۱ تن رسید که از افزایش ۲.۱ درصدی در مقایسه با پایان دسامبر حکایت می‌کند. در مقابل طبق پیش‌بینی تولیدکنندگان چینی انتظار می‌رود تولید فولاد ضد زنگ به طور پیوسته کاهش یابد و به ۲.۵۷ میلیون تن برسد؛ به عبارتی تولید فولاد ضد زنگ در این ماه ۶.۳ درصد کمتر خواهد شد زیرا فعالیت بازار داخلی در ایام تعطیلات متوقف می‌شود.

افزایش تولید فولاد ضدزنگ در اندونزی

اگرچه میزان تولید فولاد ضدزنگ در چین روند نزولی به خود گرفته است ولی آمار منتشر شده از رشد تولید این محصول در اندونزی حکایت می‌کند. بر این اساس مجموع تولید فولاد ضد زنگ خام در کارخانه‌های فولاد اندونزی در ماه گذشته به ۴۵۰ هزار تن معادل ۱۱.۱ درصد افزایش در ماه رسید. با این حال انتظار می‌رود تولید آن‌ها در ماه فوریه تغییری نکند و در حوالی ۴۵۰ هزار تن ثابت بماند. گفتنی است این کارخانه‌ها توسط شرکت‌های چینی هلدینگ گروه Tsingshan و شرکت صنعت نیکل Jiangsu Delong اداره می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =