میلگرد

کاهش قیمت سنگ‌آهن و قراضه در طول هفته گذشته با کاهش قیمت محصولات فولادی در بورس فلزات لندن هم‌زمان شد. قیمت ورق گرم چین تا ۵۶۴ دلار کاهش یافت، قیمت ورق گرم آمریکا نیز به محدوده ۱۰۶۸ دلار رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، روند قیمت محصولات فولادی طی هفته گذشته در بازارهای مختلف شرایط یکسانی نداشت. فولادسازان روسی برای چندمین هفته پیاپی قیمت محصولات خود را افزایش دادند ولی در چین و بورس فلزات لندن قیمت‌ها با سرعت زیادی کاهش پیدا کرد. تعطیلات سال نو چینی، کاهش قیمت سنگ‌آهن و قراضه و تقاضای پایین برای محصولات فولادی دلیل اصلی کاهش قیمت آنها در بورس فلزات لندن بیان می‌شود. در این میان کاهش شدید قیمت سنگ‌آهن و قراضه بازار را در شوک فرو برده است. قیمت سنگ‌آهن در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به ۱۲۹ دلار به ازای هر تن رسید، قیمت قراضه آهن نیز در یک عقب نشینی کانال ۴۲۰ دلار را ترک کرد.

۹ بهمن ماه قیمت هر تن قراضه به قله ۴۲۵ دلار صعود کرد و پس از آن تا ۴۱۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافت. روند قیمت قراضه تحویل روز به صورت نمودار زیر است:

کاهش ادامه‌دار قیمت محصولات فولادی در بورس فلزات لندن

قیمت قراضه وارداتی ترکیه نیز در روزهای اخیر نزولی بود. این مسئله در کنار کاهش قیمت سنگ‌آهن قیمت محصولات فولادی را کاهشی کرد. میلگرد که در طول هفته‌های گذشته صعودی بود در آخرین معاملات بورس فلزات لندن کاهشی شد.

کاهش ادامه‌دار قیمت محصولات فولادی در بورس فلزات لندن

قیمت میلگرد پس از صعود به محدوده ۶۲۵ دلار در دو معامله اخیر بورس فلزات لندن کاهشی بود و به ۶۱۱ دلار به ازای هر تن رسید. هفته گذشته قیمت میلگرد در بازار آتی بندر شانگهای نیز نزولی شد. داده‌ها نشان می‌دهد تقاضا برای میلگرد در طول هفته گذشته کاهش چشم‌گیری داشت و اکنون فعالان بازار نگران ادامه‌دار بودن روند تقاضا در هفته‌های آتی هستند. همین کاهش تقاضا در بازار ورق‌های فولادی نیز دیده می‌شود. قیمت ورق فولاد چین و آمریکا هفته گذشته کاهش پیدا کرد. ورق گرم آمریکا که در یک رالی صعودی از کانال ۷۰۰ دلار تا ۱۱۰۰ دلار رشد کرده بود در آخرین معاملات به ۱۰۶۸ دلار کاهش یافت. روند قیمت ورق گرم آمریکا به صورت نمودار زیر است:

کاهش ادامه‌دار قیمت محصولات فولادی در بورس فلزات لندن

آیا روند کاهشی قیمت ورق گرم آمریکا ادامه‌دار خواهد بود؟ فعالان بازار از احتمال کاهش قیمت این نوع ورق تا کانال ۹۵۰ دلار برای ۲ ماه آینده می‌گویند. بازار ورق گرم چین نیز در این هفته کانال ۵۷۰ دلار به ازای هر تن را از دست داد:

کاهش ادامه‌دار قیمت محصولات فولادی در بورس فلزات لندن

قیمت ورق گرم چین از نیمه دی‌ماه کاهشی شد و همچنان به این روند ادامه می‌دهد. هفته گذشته قیمت ورق گرم چین به پایین‌ترین عدد از ۸ دی‌ماه کاهش پیدا کرد و همچنان احتمال ادامه روند نزولی تا ۵۶۱ دلار و پایین‌تر وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =