نماینده گرگان

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی تحت عنوان فیلترینگ به هیچ عنوان در مجلس وجود نداشت، طرح حمایت از فضای مجازی در مجلس پیشین پیشنهاد شد که هدف آن قانون گذاری در حوزه فضای مجازی بود.

به گزارش ایراسین، غلامرضا منتظری ضمن تاکید به اینکه طرحی تحت عنوان فیلترینگ به هیچ عنوان در مجلس وجود نداشت، اظهار کرد: طرح حمایت از فضای مجازی در مجلس پیشین پیشنهاد شد که هدف آن قانون گذاری در حوزه فضای مجازی بود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: استانداردهای زیست در فضای حقیقی تعیین شده و قوانینی در این ارتباط با آن وجود دارد اما کشور ما فاقد این استانداردها در فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه این طرح در مجلس گذشته به سرانجام نرسید، گفت: طرح حمایت از فضای مجازی در مجلس فعلی به کمیسیون ویژه ارجاع شد که در این کمیسیون چهار نفر از کمیسیون فرهنگی مجلس هم حضور داشتند.

وی با بیان اینکه عنوان طرح در مجلس یازدهم به ح «حقوق کاربران در فضای مجازی» تغییر کرد، افزود: کمیسیون ویژه حدود ۱۵ جلسه با حضور مهمانان مختلف جلسه تشکیل داد و در نهایت به دلیل اختلاف نظرهای متفاوت این طرح به نتیجه نرسید، متوقف و از کمیسیون ویژه خارج شد.

منتظری با بیان این جمله که «شک نکنید فضای مجازی باید دارای قانون باشد»، تصریح کرد: موردی تحت عنوان فیلترینگ در این طرح وجود ندارد و صرفاً محدودیت‌هایی پیش بینی شده، ضمن اینکه همه این موضوعات فعلاً در حد طرح بوده و هنوز به قانون تبدیل نشده است.

وی گفت: نقطه قوت طرح «حقوق کاربران در فضای مجازی» ایجاد فرصت‌های شغلی در این بستر است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح فیلترینگ فضای مجازی خاطرنشان کرد: روش سلبی راهکار مناسبی برای ساماندهی فضای مجازی نیست و بایستی روش‌های ایجابی اعمال شود.

وی اضافه کرد: برخی سیاست‌های وزارت ارتباطات را در این خصوص قبول ندارم و مجلس شورای اسلامی هم منتقد وضعیت موجود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =