ورق

هفته سوم بهمن‌ماه ۳۷۸ هزار و ۷۸۰ تن ورق فولادی در بورس کالا عرضه شد و بیش از ۹۵ درصد از آنها معادل ۳۶۳ هزار و ۱۳۰ تن مورد معامله قرار گرفت. عرضه بیش از ۳۰۰ هزار تنی ورق گرم HR توسط فولاد مبارکه مهم‌ترین عرضه هفته بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته سوم بهمن‌ماه حجم بالاتری از ورق‌های فولادی نسبت به هفته اول و دوم بهمن در بورس کالا عرضه شد. این هفته مجموع عرضه ورق‌های فولادی به ۳۷۸ هزار و ۷۸۰ تن رسید. برای این حجم عرضه، نزدیک به ۳۷۸ هزار و ۲۶۰ تن تقاضا وجود داشت و در نهایت بیش از ۹۵ درصد از میزان عرضه یعنی ۳۶۳ هزار و ۱۳۰ تن ورق فولادی معامله شد. ریز معاملات این هفته به صورت جدول زیر است:

معامله ۹۵ درصدی ورق‌های فولادی در هفته سوم بهمن

فولادمبارکه بزرگترین عرضه‌کننده ورق‌های فولادی در معاملات هفته سوم بود. این شرکت در روز ابتدایی هفته ۴۵ هزار تن ورق سرد خودرو و ۱۲ هزار تن ورق سرد لوازم خانگی عرضه کرد. فولاد مبارکه در روز چهارشنبه نیز ۳۰۰ هزار و ۸۰ تن ورق گرم HR عرضه کرد. بدون در نظر گرفتن عرضه‌های فولاد مبارکه در هفته گذشته حجم عرضه ورق‌های فولادی به ۱۰ هزار تن نیز نمی‌رسد. مهم‌ترین عرضه هفته در روز چهارشنبه توسط فولاد مبارکه انجام شد.

عرضه ۳۰۰ هزار و ۸۰ تن ورق گرم HR در روز چهارشنبه با تقاضای ۳۱۳ هزار و ۸۳۰ تنی همراه بود و در نهایت ۲۹۸ هزار و ۹۸۰ تن از میزان عرضه با متوسط قیمت کیلویی ۳۱ هزار و ۳۷ تومان معامله شد. فولاد مبارکه در روز شنبه نیز ۴۵ هزار تن ورق سرد خودرو و ۹ هزار و ۴۵۰ تن ورق سرد لوازم خانگی با متوسط قیمت کیلویی ۳۴ هزار و ۹۷۹ تومان فروخت.

تعداد عرضه ورق‌های گالوانیزه G در هفته سوم بهمن‌ماه زیاد بود ولی بعضی از معاملات پرتقاضا و بعضی کم تقاضا دنبال شدند. برای مثال ورق خودروی چهارمحال و بختیاری دو بار ورق گالوانیزه G عرضه کرد. در نخستین روز عرضه از هزار و ۷۰۰ تن ورق حدود هزار و ۵۵۰ تن معامله شد، در عرضه دوم نیز از هزار و ۵۰۰ تن ورق، هزار و ۲۵۰ تن مورد معامله قرار گرفت. در مقابل صنایع هفت الماست ۳ هزار تن ورق گالوانیزه G عرضه کرد و تنها ۵۰ تن از آنها معامله شد. ورق قلع‌اندود صنایع توان‌آور آسیا نیز هفته کم تقاضایی داشت. این تولید کننده ۲ هزار تن ورق اندود عرضه کرد و تنها ۱۵۰ تن از آنها مورد معامله قرار گرفت.

روز چهارشنبه در راند آخر معاملات بورس کالا نیز فولاد غرب‌آسیا و صنایع هفت‌الماس در مجموع ۵ هزار تن ورق سرد B عرضه کردند. برای این حجم عرضه ۲ هزار و ۴۰۰ تن تقاضا وجود داشت و در نهایت هزار و ۴۰۰ تن از حجم عرضه معامله شد تا معاملات ورق‌های فولادی در هفته سوم بهمن‌ماه به پایان برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =