رئیسی

رئیس جمهور در اجلاس ملی روایت پیشرفت گفت: امروز نه تنها جنگ اراده‌ها بلکه جنگ روایت‌ها است، باید صاحبان فهم، درک، بیان و قلم تلاش کنند روایت‌گری داشته باشند چرا که اینگونه نباشد، روایت خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر دوشنبه در اجلاس ملی روایت پیشرفت اظهار کرد: بیان پیشرفت‌ها موضوع بسیار با اهمیتی که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید کردند، باید پیشرفت‌ها دیده و به نسل نو معرفی شود، دنیا باید واقف شود که ما در پرتوی انقلاب اسلامی توانستیم گام‌های بلندی را برای زنده نگه داشتن امید در دل‌ها برداریم و القای یاس و ناامیدی دشمنان به شکست برسد.

وی افزود: انقلاب اسلامی و دهه فجر، دهه امید است یعنی آنچه که امام (ره) با اعتقاد و باور و با توکل به خدا پرچمداری آن را انجام داد و ملت به دنبال امام حرکت کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایجاد یک تحول بود، بهترین تعبیری که مقام معظم رهبری گفتند «امام تحول خواه می‌خواستند تحول ایجاد کنند و وضع موجود را به یک وضعیت مطلوب برسانند.»، گفت: استقلال، آزادی و نظام برخواسته از آموزه‌های دینی، جامعه برخوردار از علم، جامعه‌ای برخوردار از تمدن و ارائه سبکی از زندگی متناسب با شأن یک انسان در اسلام از اهداف انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمن در همه دوران‌ها تلاش کرده تا برای همه دوران‌های انقلاب کارشکنی کند، اضافه کرد: دشمن تلاش کرد تحول اتفاق نیفتد اما تحول و مردم تحول خواه تلاش کردند که این نظام در دهه اول تشکیل شود و در دهه دوم علی‌رغم فتنه‌های بسیار از جمله هشت سال دفاع مقدس، تجزیه طلبی در مرزها و جریان نفاق و شهادت ۱۷ هزار نفر تثبیت شود.

رئیسی اضافه کرد: ما دهه تشکیل و تثبیت را پشت سر گذاشتیم و در دهه سوم دشمن القای ناکارآمدی را در دستور کار قرارداد که بگوید نظام کارآمدی تحول برای انسان معاصر را ندارد و این در حالی بود که در این دهه شاهد الگوگیری از انقلاب اسلامی در منطقه و ملت‌های مسلمان در جای جای جهان بودیم، ملت‌ها نه فقط در منطقه بلکه در همه نقاط جهان آموختند که می‌توانند تحولی به نام دین برپا کنند و استقلال خواهی، حق طلبی و آزادی خواهی داشته باشند.

وی تصریح کرد: تحولات منطقه تحولی عظیم بود که مردم اراده کردند مسلمان زندگی کنند و این بیداری به برکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، شرایط در مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تغییر کرد، قبلاً دور میز می‌نشستند و قراردادهایی را وضع می‌کردند که صهیونیست پای آن نمی‌ایستاد و امروز جلوه جریان مقاومت پس از انقلاب اسلامی متحول شده و همه ملت‌های طرفدار فلسطین ایستادگی را تمرین کردند و جنگ با استفاده از سنگ به جنگ با موشک رسید.

رئیس جمهور با بیان اینکه نگاه تحولی امام و انقلاب اسلامی روز به روز پیش می‌رود و رشد می‌یابد، گفت: دشمن رسماً اعلام کرد که هیچ فشاری نتوانسته نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران و قطار پیشرفت را از حرکت باز دارد و همواره این قطار پیشرفت در حال حرکت بوده و امروز خیلی از رؤسای جمهور که وضعیت کشور، پارک‌های علم و فناوری و … را بازدید می‌کنند متعجب از پیشرفت‌ها هستند که این شرایط با اراده فولادین جوانان و نخبگان به بار نشسته است.

پیشرفت‌ها امید را در جامعه زنده می‌کند

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت‌ها امید را در جامعه زنده می‌کند، افزود: دشمن با امپراتوری رسانه‌ای سعی دارد با شایعه سازی نقاط کاستی و ضعف را بزرگنمایی کند، دشمن به دنبال این است که بسیاری از مظاهر پیشرفت را که در روح و روان و جان جامعه وجود دارد را به یاس تبدیل کند و این در حالی است که ما نباید این اجازه را بدهیم.

رئیسی با بیان اینکه ظرفیت‌های دفاع مقدس به اندازه‌ای است که هر چه کتاب بنویسیم و فیلم بسازیم باز هم جای کار دارد، تصریح کرد: ما در برابر جریان بزرگ دشمن ایستادیم، راویان صادق باید جنگ را روایت کنند.

وی با بیان اینکه باید امروز روایت‌های درستی از پیشرفت‌ها در کشور داشته باشیم، گفت: اگر روایت نکنیم، روایت‌مان خواهند کرد، اگر روایت صادقانه انجام نشود دیگران روایت‌هایی فاصله‌دار با واقعیت را خواهند داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب روایت‌های زیبایی برای پیشرفت‌های کشور و راهکارهایی برای ارائه موفقیت‌ها ارائه داده‌اند، ادامه داد: این بیانیه برای همه فعالان و مسئولان در کشور قابل استناد است، باید بدانیم که کجا بودیم، کجا هستیم و به کجا خواهیم رسید.

امروز گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان همه دنیا شده است

رئیس جمهور گفت: امروز گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان همه دنیا شده است، حقانیت موضع انقلاب اسلامی برای همه دنیا اثبات شده و در مجامع آزاد دنیا مورد بررسی وو بحث است.

وی با بیان اینکه نسل جدید ما باید بدانند که از کجا به کجا رسیده‌ایم و چه راهی را در پیش رو داریم، حرکت ملت ایران کاملاً روشن است.

رئیسی با بیان اینکه دشمن نزدیک‌شدن به اهداف مهم انقلاب اسلامی را احساس کرده است، ادامه داد: در سفری که به نیویورک داشتم دبیر کل سازمان ملل به دلیل ایجاد اتفاقات در تنگه هرمز و همچنین عدم ارائه واکسن کرونا برای ایران عذرخواهی کرد و بنده عرض کردم که ما امروز نه تنها تولید کننده واکسن کرونا، بلکه صادرکننده آن هستیم و شما نمی‌توانید ما را متوقف کنید.

وی با بیان اینکه ما در بخش‌های مختلف پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که منجر به رکورد زنی در منطقه شده‌ایم، گفت: امروز نه تنها جنگ اراده‌ها بلکه جنگ روایت‌ها است، باید صاحبان فهم، درک، بیان و قلم تلاش کنند روایت‌گری داشته باشند چرا که اینگونه نباشد، روایت خواهیم شد.

رئیس جمهور گفت: روایت جنگ غزه از ۷ اکتبر آغاز شد بسیار خوب در این زمینه عمل شد و این در حالی است که جریان صهیونیستی تلاش فراوانی برای تغییر این جریان داشت که موفق نبود.

وی با بیان اینکه باید از فرصت‌ها نهایت استفاده را داشته باشیم، گفت: باید از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای مکتوب و دیجیتال، صاحبان سخن و … استفاده کنیم، باید هر آنچه را می‌توان به تصویر کشید را بیان کنیم چرا که خیلی از پیشرفت‌ها و رویش‌ها را نیز نمی‌توان به تصویر کشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =