سوپرلیگ اروپا

خوان لاپورتا رئیس بارسلونا نام باشگاه‌هایی که به ادعای خودش با پروژه سوپرلیگ اروپا موافق هستند را اعلام کرد، اما خیلی زود ۳ باشگاه ادعای او را تکذیب کردند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، نام ۱۵ باشگاه را اعلام کرد که قصد پیوستن به سوپرلیگ اروپا را دارند، و همچنین ابراز امیدواری کرد که این پروژه از فصل بعد راه‌اندازی شود و آغاز به کار کند. پیش از این نیز اناس لقراری، یکی از بنیانگذاران شرکت A۲۲ که این پروژه بلندپروازانه را پیش می‌برد، ادعا کرد که ۲۰ تیم در اروپا با پیوستن به سوپرلیگ موافقت کردند. لقراری گفت: «از ۲۱ دسامبر با حدود ۵۰ باشگاه صحبت کردیم و حدود ۲۰ باشگاه مشتاق پیوستن به سوپرلیگ هستند. ما برای شروع رقابت‌ها به اندازه کافی باشگاه داریم.»

مدیرعامل A۲۲ برند ریچارت فرمت جدید را فاش کرد که بلافاصله توسط چندین باشگاه لیگ برتر از جمله منچستریونایتد، منچسترسیتی، چلسی و تانهام رد شد. لاپورتا گفت: «حضور انگلیسی‌ها برای من مهم نیست. آنها در حال حاضر یک سوپرلیگ با لیگ برتر دارند.» به گزارش رادیو کاتالونیا، لاپورتا معتقد است که باشگاه‌های موجود در سوپرلیگ اروپا این رقابت‌ها را به اندازه‌ای چالش‌برانگیز و قدرتمند خواهند کرد که بتواند رقابتی برابر با لیگ برتر انگلیس داشته باشد.

رئیس بارسلونا نام باشگاه‌هایی که به ادعای خودش با این پروژه موافق هستند را اعلام کرد: «علاوه بر بارسلونا و مادرید، ایتالیایی‌ها نیز حضور خواهند داشت: اینتر، میلان، ناپولی و رم. همچنین تیم‌های فرانسوی مانند المپیک مارسی و سه تیم پرتغالی، اسپورتینگ، بنفیکا و پورتو. و آژاکس، فاینورد و آیندهوون از هلند و بروژ و اندرلخت از بلژیک. هر تیمی در لالیگا، به جز اتلتیکو مادرید.»

بعد از ادعاهای لاپورتا، سه باشگاه آژاکس، رم و فاینورد بلافاصله واکنش نشان دادند و این خبر را تکذیب کردند. انجمن هواداران آژاکس بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: «تحقیقات در باشگاه نشان می‌دهد که آژاکس هرگز در این مورد با لاپورتا صحبت نکرده، چه برسد به موافقت. آژاکس از این ادعای غیر موجه شگفت‌زده شده است.» در بیانیه فاینورد آمده است: «فاینورد از اخبار منتشر شده در رسانه‌های بین‌المللی مبنی بر موافقت باشگاه برای حضور در سوپرلیگ بسیار شگفت‌زده شده است. این ادعا کاملاً بی اساس است.»

ماجراهای سوپرلیگ اروپا ادامه دارد/ از اعلام نام ۱۵ تیم تا تکذیب برخی از مدیران!

رم بیانیه کمی طولانی‌تری منتشر کرد که در آن آمده: «آ اس رم تکرار می‌کند که از هیچ پروژه مرتبط با سوپرلیگ حمایت نمی‌کند. باشگاه همچنین اعلام می‌کند که هرگز موضع خود را در این مورد تغییر نداده است، و همچنین وارد هیچ بحثی در مورد انتخاب مسیری متفاوت از همکاری و مشارکت قوی با یوفا و فیفا نشده است.»

هنوز موانع بسیار زیادی برای راه‌اندازی سوپرلیگ وجود دارد و بسیاری از باشگاه‌ها به این پروژه اعتراض دارند. اما لاپورتا همچنان خوشبین است که این پروژه در سال بعد آغاز به کار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =