دانش اموزان

رضامراد صحرایی گفت: نظر سنجی از دانش‌آموزان، امسال به صورت آزمایشی در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

به گزارش ایراسین و به نقل از تسنیم، ۱۶ میلیون دانش‌آموز به همراه خانواده آنها مخاطبان وسیع وزارت آموزش و پرورش هستند اما تا به امروز نظرات آنها در برنامه‌ریزی دستگاه تعلیم و تربیت به ویژه موضوع مهم عملکرد معلمان مورد توجه قرار نمی‌گرفت و اساساً هیچگاه از دانش‌آموزان درباره عملکرد معلمانی که ساعت‌ها در کلاس درس آنها حضور داشته و برایشان تدریس می‌کردند، سوال پرسیده نمی‌شد.

امسال برای نخستین بار، نظرات دانش‌آموزان درباره عملکرد معلمان محل توجه قرار گرفته است و آنها در انتخاب معلمان نمونه سال ۱۴۰۳ دخیل هستند و بدین منظور پرسشنامه‌ای طراحی شده است که دانش‌آموزان در تمام دوره‌های تحصیلی باید به آن پاسخ دهند؛ در کنار آن دانش‌آموزان سه پایه دوره متوسطه دوم در قالب فرم ارزیابی آموزشی، نظرات خود را اعلام می‌کنند.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره نظرسنجی از دانش‌آموزان، اظهار کرد: در امتحانات نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم پیش از دریافت کارت ورود به جلسه امتحان، دانش‌آموزان باید فرم ارزیابی آموزشی را تکمیل کنند، کاری که سال‌هاست در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: نظر سنجی از دانش‌آموزان امسال به صورت آزمایشی در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ اجرا می‌شود و حتماً به اثر آن توجه می‌کنیم.

صحرایی گفت: این کار فعلاً از امتحانات نهایی خرداد آغاز می‌شود چون برای امتحانات سامانه طراحی شده است و دانش‌آموزان به فرم ارزشیابی پاسخ می‌دهند و پس از آن برای تسری آن به سایر پایه‌های تحصیلی بررسی و برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =