وزیر اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه برخی کالاها از دو دهه قبل در گمرکات مانده بودند که با انبارگردانی‌های انجام شده خارج شدند، گفت: تا ابتدای بهمن‌ماه ۱۴۰۱ بیش از ۸ میلیون تن کالا در بنادر و گمرکات کشور راکد مانده بود که دل بهمن ماه امسال به ۵.۵ میلیون تن رسید.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایسنا، احسان خاند وزی وزیر اقتصاد امروز در نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان با اشاره به کاهش کالاهای مانده در گمرکات کشور، افزود: برخی کالاها از دو دهه قبل در گمرکات مانده بودند که با انبارگردانی‌های انجام شده خارج شدند.

وی گفت: تا ابتدای بهمن‌ماه ۱۴۰۱ بیش از ۸ میلیون تن کالا در بنادر و گمرکات کشور راکد مانده بود.

خاند وزی افزود: این ۸ میلیون تن کالا در بهمن‌ماه امسال به ۵.۵ میلیون تن رسید؛ برآوردها نشان می‌دهد ۱۸۰ میلیون تن کالا، مجموع صادرات و واردات ماست که در گمرکات جابجا می‌شود.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: برخلاف آن‌چه برخی اعلام می‌کنند، موضوع رسوب کالا در گمرکات کشور مسئله ه ا دی نیست و ما در این دولت با همکاری دستگاه قضائی و اموال تملیکی، کالاهایی از دو دهه قبل در گمرکات مانده بود که طی انبارگردانی‌هایی که صورت گرفته تقریباً از گمرکات خارج شده‌اند و شرایط انبارها به درستی مدیریت شده تا کالاها در اموال تملیکی نابود نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =