• ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
  • کد خبر: 49096
  • readingTime: ۲ دقیقه
گندله سنگ آهن

متوسط قیمت کنسانتره سنگ‌آهن در هفته دوم بهمن‌ماه بیش از ۰.۸ درصد افزایش یافت و به کیلویی ۳ هزار و ۶۰۱ تومان رسید، متوسط قیمت گندله نیز در معامله این هفته با رشد ۱.۴ درصدی به کیلویی ۴ هزار و ۸۲۵ تومان رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، معاملات کنسانتره و گندله سنگ‌آهن در هفته دوم بهمن‌ماه با افزایش قیمت همراه بود زیرا قیمت‌های جهانی در طول ۱۰ روز گذشته صعودی هستند، با این حال سطح تقاضا در بورس کالا همچنان زیاد نیست. این هفته کمتر از ۳۴ درصد از کنسانتره سنگ‌آهن عرضه شده در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت ولی بیش از ۶۶ درصد از گندله عرضه شده معامله شد.

کنسانتره سنگ‌آهن

متوسط قیمت کنسانتره سنگ‌آهن در معاملات بورس کالا طی هفته دوم بهمن‌ماه با افزایش بیش از ۰.۸ درصدی به کیلویی ۳ هزار و ۶۰۱ تومان رسید. این بالاترین قیمت کنسانتره سنگ‌آهن از ۲۷ آبان ماه است. قیمت کنسانتره در معاملات بورس کالا از ۲۰ آبان ماه ریزشی شد و از کیلویی ۳ هزار و ۶۱۵ تومان تا ۳ هزار و ۴۹۵ تومان پایین آمد ولی با آغاز دی‌ماه تقاضا برای کنسانتره افزایش پیدا کرد و سپس در طول ۶ هفته قیمت کنسانتره تا کیلویی ۳ هزار و ۶۰۱ تومان رشد کرد. متوسط قیمت کنسانتره سنگ‌آهن در آخرین معاملات بورس کالا به صورت نمودار زیر است:

افزایش قیمت کنسانتره و گندله در هفته دوم بهمن

این هفته ۵۰۶ هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن در بورس کالا عرضه شد و حدود ۳۴ درصد از آنها برابر با ۱۷۰ هزار تن مورد معامله قرار گرفت. در معاملات این هفته با وجود افزایش قیمت کنسانتره، ولی یکی از کم‌تقاضاترین عرضه‌های فصل زمستان را شاهد بودیم. آخرین قیمت پلتس نشان می‌دهد قیمت کنسانتره وارداتی چین به بیش از ۱۴۸ دلار به ازای هر تن رسیده است. ۱۰ روز قبل قیمت کنسانتره وارداتی چین کمتر از ۱۴۴ دلار بود ولی رشد قابل ملاحظه‌ای داشت. برخی از فعالان بازار عقیده دارند رشد بیش از ۵ دلاری قیمت کنسانتره در چین دلیلی برای رشد قیمت آن در معاملات اخیر بورس کالا بود.

گندله‌سنگ‌آهن

قیمت گندله کوره بلند وارداتی چین مانند کنسانتره در طول ۱۰ روز گذشته بیش از ۵ دلار افزایش یافت و به کانال ۱۵۰ دلار به ازای هر تن رسید. به دنبال آن قیمت گندله سنگ‌آهن در بورس کالا نیز سقف چند ماه گذشته خود را شکست. در هفته دوم بهمن‌ماه متوسط قیمت گندله‌سنگ‌آهن با افزایش ۱.۴ درصدی به کیلویی ۴ هزار و ۸۲۵ تومان رسید. روند قیمت گندله سنگ‌آهن در بورس کالا از نیمه دی‌ماه صعودی شد و از کیلویی ۴ هزار و ۵۱۱ تومان به بیش از ۴ هزار و ۸۲۵ تومان رسید. با این حساب نرخ گندله در طول یک ماه گذشته نزدیک به ۷ درصد افزایش یافته است. متوسط قیمت گندله سنگ‌آهن در آخرین معاملات بورس کالا به صورت نمودار زیر است:

افزایش قیمت کنسانتره و گندله در هفته دوم بهمن

در معاملات این هفته بورس کالا از ۷۵۲ هزار تن گندله عرضه شده در بورس کالا ۵۰۰ هزار تن مورد معامله قرار گرفته است. سطح تقاضا برای گندله در طول هفته‌های گذشته به مراتب بالاتر از کنسانتره بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =