صنعت

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به اقداماتی که در ۲ سال و نیم دولت سیزدهم برای بهبود فضای سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار در استان انجام شده است، گفت: از ابتدای فعالیت دولت تاکنون ۶۱۰ واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند که با احیای این واحدها، هرمزگان رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری در کشور را کسب کرد.

به گزارش ایراسین و به نقل از تسنیم، عادل شهرزاد روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه‌های احیا شده با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فعال شدن این تعداد واحد تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری ۶۵ هزار میلیارد ریال، چهار هزار نفر مشغول به‌کار شدند؛ واحدهای راکد فعال شده در استان با اشتغال ۱۰ نفر تا بالای یک‌هزار نفر بوده است.

وی در خصوص ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی در استان نیز اظهار کرد: در مدت فعالیت دولت سیزدهم همچنین افزون‌بر ۲ هزار واحد تولیدی و اقتصادی با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۳۸۰ هزار میلیارد ریال در سطح استان ارتقای ظرفیت پیدا کردند که با ارتقای این واحدها، اشتغال برای حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد شده است.

در مدت فعالیت دولت سیزدهم همچنین افزون‌بر ۲ هزار واحد تولیدی و اقتصادی با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۳۸۰ هزار میلیارد ریال در سطح استان ارتقای ظرفیت پیدا کردند که با ارتقای این واحدها، اشتغال برای حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد شده است. معاون استاندار هرمزگان همچنین به فرایند تسهیل سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: ابتدا اولویت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری سطح استان را شناسایی کرده و مشوق‌های لازم برای افرادی که در قالب این اولویت‌ها در سطح استان کار سرمایه گذاری را انجام دهند، در نظر گرفته شد؛ که در این راستا طی فعالیت دولت مردمی موفق به صدور هفت هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال مجوز سرمایه گذاری در سطح استان شده‌ایم.

شهرزاد ابراز کرد: افزون‌بر ۶ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال از این مجوزهای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و معدن، حدود ۷۰۰ هزار میلیارد ریال حوزه کشاورزی و شیلات و ۱۵۰ هزار میلیارد ریال نیز در حوزه گردشگری بوده است؛ اگه استان هرمزگان از این حیث نیز توانست رتبه یک کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی یادآور شد: قدم بعدی این بود؛ زمانی که سرمایه‌گذار وارد استان می‌شود یک مجموعه کامل در اختیار آن قرار گیرد که هم حمایت‌های مالی و هم حمایت‌های حاکمیتی را داشته باشد و سرمایه‌گذار بایستی اطمینان داشته باشد و امنیت سرمایه گذاری باشد.

این مسئول گفت: بخشی از این طرح در قالب حمایت‌های حاکمیتی، محقق شده است، بر اساس مطالعه مرکز پژوهش‌های مجلس رتبه یک امنیت سرمایه‌گذار را در سطح کشور داریم؛ در مقایسه با پاییز سال ۱۴۰۰ که ما رتبه ۹ کشوری را داشتیم زمستان سال ۱۴۰۱ رتبه یک و بهار سال ۱۴۰۲ رتبه یک داشته است و برای ما از ۲ جهت کسب رتبه یک و حفظ رتبه یک حائز اهمیت است.

شهرزاد تصریح کرد: همچنین رتبه یک کشوری در پرداخت تسهیلات به واحدهای سرمایه‌گذاری با پرداخت تسهیلات بانکی افزون بر ۱۷۰ هزار میلیارد ریال به طرح‌های سرمایه گذاری به استان هرمزگان تعلق گرفت؛ ضمن اینکه از سایر روش‌های تأمین منابع مالی همچون اوراق گام، بازار سرمایه، عرضه سهام واحدهای سرمایه گذاری در بورس و سایر روش‌های که توانسته است به حوزه سرمایه گذاری و رونق بخشی به این حوزه کمک کند، استفاده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =