لیگ حرفه‌ای عربستان

به تدریج ستاره‌ها از حضور در فوتبال عربستان دل‌زده می‌شوند و همه مثل کریستیانو رونالدو از بازی کردن در سرزمین سعودی‌ها راضی نیستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تابستان گذشته انقلابی در بازار نقل و انتقالات شکل گرفت و عربستان سعودی ستاره‌ها را از چنگ باشگاه‌های اروپایی قاپید و به لیگ خود آورد. بازیکنان اغلب شروع خوبی در لیگ حرفه‌ای عربستان داشتند و به خصوص با دستمزدهای هنگفتی که دریافت می‌کردند به نظر راضی می‌رسیدند. اما خبرهای چند وقت اخیر نشان داد که خیلی از آنها از بازی در عربستان خوشحال نیستند و در آرزوی بازگشت به اروپا هستند.

اولین کسی که نارضایتی خود را ابراز کرد کریم بنزما بود. این بازیکن ۱۷ روز دیرتر از تعطیلات زمستانه خود به لیگ بازگشت و با غیبت‌های بدون اجازه‌اش جرقه‌های اختلاف با مربی و تیم را ایجاد کرد. نمایندگان این بازیکن به شدت به دنبال یافتن باشگاهی مناسب برای او می‌گردند هرچند خودش در تازه‌ترین خبر اعلام کرد که از بودن در عربستان ناراضی نیست و اخبار منتشر شده کذب هستند.

جردن هندرسون اما تنها شش ماه پس از انتقالش به عربستان نارضایتی خود را علناً اعتراف کرد و بدون اینکه یک ریال دریافت کند به آژاکس پیوست. خانواده این بازیکن موفق نشدند با شرایط زندگی در عربستان کنار بیایند و این آشفتگی‌ها منجر به فسخ قرارداد این بازیکن با الاتفاق شد.

آیمریک لاپورت ستاره بعدی است که از زندگی در عربستان انتقاد می‌کند. این مدافع ۲۹ ساله که تابستان گذشته با مبلغ ۲۳.۵ میلیون پوند از منچسترسیتی به النصر پیوست گفت: «لیگ عربستان بسیار متفاوت از اروپاست. آنها کار را برای ما آسان نکردند و بازیکنان زیادی ناراضی هستند اما آنها برای کمک به ما کاری نمی‌کنند. در اروپا پول کمتری می‌گیریم اما از ما بهتر مراقبت می‌کنند.»

لاپورت به گفته خودش هنوز به مرحله‌ای نرسیده که قصد ترک زودهنگام این لیگ را داشته باشد اما اذعان کرد که اگر شرایط بد همچنان ادامه داشته باشد خواهد رفت. لاپورت همچنین از ترافیک شدید ریاض نیز شکایت دارد.

نشریه سان چند دلیل برای نارضایتی بازیکنان از بودن در عربستان را ذکر کرد:

  1. گرمای شدید: دمای هوای عربستان به شدت برای بسیاری از بازیکنان غیر قابل تحمل است. در برخی مناطق کشور دمای هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و بازیکنان مجبورند عصرها تمرین کنند تا از گرمای سوزان طول روز فرار کنند. کریستیانو رونالدو که اولین بازیکن مطرحی بود که به عربستان رفت تابستان گذشته گفت: «بزرگترین تغییری که در عربستان با آن مواجه می‌شویم گرمای هوا و تغییر برنامه‌هاست. مجبوریم شب‌ها که هوا خنک‌تر می‌شود تمرین و بازی کنیم.»
  2. حضور کم هواداران: مردم عربستان به ندرت در ورزشگاه‌ها حاضر می‌شوند و تعداد تماشاگران روزهای مسابقه اغلب بسیار کم است. هندرسون عادت داشت در مقابل ۵۰ هزار نفر در آن فیلد بازی کند اما به یکباره با جمعیتی کمتر از هزار نفر در بازی‌های الاتفاق روبرو شد. حتی حضور ستاره‌های مطرح دنیال فوتبال نیز نتوانست هواداران را به ورزشگاه‌ها بکشاند.
  3. تفاوت فاحش زندگی اجتماعی: عوامل اجتماعی متعددی نیز در نارضایتی بازیکنان اروپایی در عربستان نقش دارند. همسران آنها به تنهایی در خیلی مکان‌ها قادر به حضور نیستند. زنان با توجه به لغو ممنوعیت‌ها به ندرت رانندگی می‌کنند. فرهنگ خاورمیانه بسیار متفاوت از سبک زندگی فوتبالیست‌های اروپایی است و سازگاری با محیط برای خود و خانواده‌هایشان بسیار دشوار بوده است.
  4. نگرانی برای حضور در تیم‌های ملی: استاندارد لیگ عربستان در مقایسه با سایر لیگ‌ها پایین‌تر است و خیلی از ستاره‌ها نگران به خطر افتادن جایگاه‌شان در تیم ملی کشورشان هستند. لیگ حرفه‌ای عربستان پر از ستاره‌های مشهور و بین‌المللی است اما از نظر استاندارد بازیکنان می‌توان آن را در حد لیگ دو دانست.

دلایل نارضایتی و فرار ستاره‌های اروپایی از عربستان/ همه مثل رونالدو نیستند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =