ورق فولادی

هفته اول بهمن‌ماه ۴۰۰۶۴ تن ورق فولادی در بورس کالا عرضه شد و حدود ۶۵ درصد از این مقدار برابر با ۲۶۱۶۴ تن مورد معامله قرار گرفت. ورق گرم B محصول مجتمع فولاد گیلان پرتقاضاترین محصول این هفته بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته اول بهمن‌ماه کم‌تقاضاترین معاملات برای ورق‌های فولادی در بورس کالا بود. ۴۰۰۶۴ تن انواع ورق در بورس کالا عرضه شد، برای این مقدار ۵۳۳۱۱ تن تقاضا روی تابلو بود و در نهایت ۲۶۱۶۴ تن از ورق‌های فولادی معامله شد. البته باید در نظر داشت ۲۸۱۶۱ تن از حجم تقاضا برای ورق گرم B محصول مجتمع فولاد گیلان بود و بدون در نظر گرفتن این معامله برای ۳۲۰۰۰ تن ورق فولادی تنها ۲۵۱۵۰ تن تقاضا وجود داشت.

نتایج پایانی معاملات بورس کالا نشان می‌دهد در مجموع ۶۵ درصد از حجم عرضه ورق‌های فولادی معامله شده‌است که ریز معاملات به صورت جدول زیر است:

تقاضا ۲۸ هزار تنی ورق فولاد گیلان در هفته کم‌تقاضای ورق فولادی

ورق گرم B مجتمع فولاد گیلان پرتقاضاترین محصول این هفته بود. برای ۸۰۶۴ تن از این محصول بیش از ۲۸۱۶۱ تن تقاضا وجود داشت و در نهایت ورق با قیمت کیلویی ۳۰۰ هزار و ۵۴۲ ریال معامله شد. در هفته گذشته تمام عرضه ورق گالوانیزه خودرو و ورق گالوانیزه نوع G محصول ورق خودرو چهارمحال و بختیاری نیز معامله شد ولی بسیاری از عرضه‌ها به صورت کامل فروش نرفت. برای مثال ۵۰۰۰ تن ورق گرم فولاد اکسین خوزستان عرضه شد ولی تنها ۱۵۰۰ تن از آنها مورد معامله قرار گرفت.

ورق قلع‌اندود هفته کم‌تقاضایی را سپری‌کرد، به صورتی که از ۱۳۰۰ تن ورق قلع اندود صنایع فولاد توان آورآسیا تنها ۱۰۰ تن معامله شد. ورق گالوانیزه G محصول صنایع هفت الماس کم‌تقاضاترین ورق‌فولادی در طول این هفته بود. این هفته ۳ هزار تن از این نوع ورق در بورس کالا عرضه شد و تنها ۱۰۰ تن از آنها معامله شد. در معاملات تعدادی از ورق‌های فولادی نیز تقاضا بیشتر از عرضه بود ولی تمام میزان عرضه مورد معامله قرار نگرفت. برای مثال ۱۰۰۰ تن ورق گالوانیزه G محصول فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری در بورس کالا عرضه شد و با وجود تقاضای ۱۸۰۰ تنی فقط ۹۰۰ تن از این محصول مورد معامله قرار گرفت. ورق‌های گالوانیزه G بخش بزرگی از عرضه‌ها در طول این هفته را پوشش دادند و سطح تقاضا برای آنها نسبت به سایر ورق‌های فولادی بیشتر بود. فولادسازان داخلی عرضه‌های منظمی برای این هفته در نظر گرفته‌اند و به نظر می‌رسد عرضه‌ها در هفته دوم بهمن‌ماه به مراتب بیشتر از هفته اول بهمن باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =