بیمار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: در حال حاضر هفت هزار و ۴۱۶ بیمار خاص و صعب العلاج تحت حمایت این نهاد از کمک هزینه‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند هستند.

به گزارش ایراسین، هادی بنایی با تاکید بر اینکه مددجویان دارای بیمارهای صعب‌العلاج کمیته امداد هم «نیازمند» و هم «بیمار» هستند، اظهار داشت: در حال حاضر ۷ هزار و ۴۱۶ بیمار خاص و صعب العلاج تحت حمایت این نهاد از کمک هزینه‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند می‌باشند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به منظور حمایت این بخش از جامعه هدف و کاهش آلام آنها در طول سال خدمات متنوعی ارائه می‌کند، ادامه داد: امسال تاکنون برای تأمین تجهیزات و لوازم بهداشتی مورد نیاز درمان بیماران خاص و صعب العلاج، بالغ بر ۶ میلیارد و ۳۵۱ میلیون تومان پرداخت شده که قسمتی از این لوازم بهداشتی مورد نیاز شامل ۸ هزار و ۵۰۰ بسته پوشینه و ۱۸ دستگاه اکسیژن ساز می‌باشد.

بنایی همچنین به پرداخت کمک هزینه نگهداری بیماران نیازمند اشاره داشت و افزود: از مجموع اعتبارات پرداختی، با هدف کمک به هزینه‌های درمان و نگهداری برای هزار و ۳۵۲ بیمار زمین گیر، بالغ بر یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان واریز شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان، با تاکید بر اختصاص بسته‌های خدمتی وزارت بهداشت از طریق صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، گفت: به جز ظرفیت‌هایی که دولت در سازمان‌های بیمه‌گر برای کمک به این بیماران گذاشته است، کمیته امداد به همراه شورای عالی بیمه فرانشیز بستری مددجویان کمیته امداد را با نظام ارجاع رایگان و خدمات دارو و لوازم مصرفی سهم بیمار را در مراکز درمانی برای کلیه مددجویان کمیته امداد در تعهدات سازمان بیمه سلامت لحاظ کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در گذشته سهم تعهدات سازمان بیمه سلامت برای فرانشیز خدمات سرپایی ۷۰ درصد بود و اکنون در تمامی مراکز ۸۵ درصد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =