ورق گرم

روند افزایشی شدید قیمت ورق در بازارهای جهانی طی هفته گذشته متوقف شد تا قیمت ورق گرم چین در محدوده ۵۷۵ دلار به ازای هر تن جا خوش کند، در بورس کالا این هفته معاملات زیادی برای ورق‌های فولادی انجام شد اما در عمده معاملات تغییر قیمت خاصی نسبت به قبل دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته‌های گذشته تقاضا برای ورق‌های فولادی به خصوص ورق گرم در بازارهای جهانی و بورس کالا افزایشی بود و همین مسئله منجر به رشد قیمت ورق گرم شد. هفته گذشته نیز ورق‌های فولادی روزهای پرتقاضایی در معاملات بورس کالا تجربه کردند با این تفاوت که ثبات قیمت ورق گرم چین در محدوده ۵۷۵ دلار به ازای هر تن با ثبات قیمت عمده معاملات در بورس کالا همراه بود. روز شنبه با عرضه ورق سرد لوازم خانگی و خودرو آغاز شد. قیمت در هر دو نوع کیلویی ۳۳ هزار و ۵۸۱ تومان تعیین شد تا در نهایت ۴۲ هزار و ۹۵۰ تن ورق سرد خودرو و ۹ هزار و ۱۵۰ تن ورق سرد لوازم خانگی معامله شود.

روز دوشنبه یک هزار و ۷۰۰ تن ورق رنگی با قیمت هر کیلو ۴۳ هزار و ۸۶۶ تومان معامله شد، ورق گرم HR محصول فولاد مبارکه نیز در حجم ۲۹۵ هزار و ۵۰ تن و با متوسط قیمت هر کیلوگرم ۲۳ هزار و ۲۹۰ تومان به فروش رسید. قیمت این نوع ورق گرم با وجود رشد شدید قیمت‌ها در بازارهای جهانی نسبت به هفته‌های گذشته تقریبا ثابت بود.

در آخرین معامله دوشنبه نیز ۳۴ هزار تن ورق گالوانیزه G با قیمت کیلویی ۴۰ هزار و ۵۲ تومان به فروش رفت. ورق گالوانیزه G روز سه شنبه نیز عرضه شد تا ۸ هزار و ۲۰۰ تن از آن با قیمت ۴۰ هزار و ۵۳۵ تومان معامله شود. متوسط قیمت ورق گالوانیزه G در آخرین معاملات بورس کالا به صورت نمودار زیر است:

ثبات قیمت ورق گرم چین به بورس کالا سرایت کرد

قیمت ورق گالوانیزه G پس از کاهش شدید از ۲۸ آذر ماه در دو معامله قبلی صعودی بود. این هفته قیمت این نوع ورق ۱.۴ درصد افزایش یافت. روز سه‌شنبه ورق سرد نوع B نیز با حجم هزار و ۴۰۰ تن و قیمت هر کیلو ۳۳ هزار و ۷۸۶ هزار تومان معامله شد. سپس ورق گرم پای تابلو رفت تا ۲۵ هزار تن ورق گرم با قیمت کیلویی ۲۸ هزار و ۳۶۳ تومان معامله شود و در نهایت ۷۰۰ تن ورق قلع اندود با قیمت هر کیلوگرم ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید. متوسط قیمت ورق قلع اندود در آخرین معاملات بورس کالا به صورت نمودار زیر است:

ثبات قیمت ورق گرم چین به بورس کالا سرایت کرد

متوسط قیمت ورق قلع اندود در معامله هفته سوم دی‌ماه ۲۶ درصد افزایش پیدا کرد و به بالاترین مقدار از ۲۸ آذرماه رسید. عرضه ورق‌های فولادی در روز چهارشنبه نیز با معامله ۸ هزار و ۶۴ تن ورق گرم B به قیمت کیلویی ۲۳ هزار و ۲۹۰ تومان ادامه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =