مهدی مظهری

مدیرعامل مرکز ملّی شماره گذاری کالا و خدمات ایران گفت: معادن می‌توانند از استانداردهای GS۱ برای شناسایی و ردیابی مواد معدنی، تجهیزات، قطعات و سایر منابع استفاده کنند.

مهدی مظهری، مدیرعامل مرکز ملّی شماره گذاری کالا و خدمات ایران در حاشیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه بومی سازی فولاد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: استانداردهای GS۱ یک سیستم عمومی برای شناسایی و مدیریت محصولات، خدمات، مکانها و اطلاعات مرتبط با زنجیره تأمین است که به دستگاه‌هایی که از سیستم‌های خودکار شناسایی (مثل بارکدها و شماره‌های محصول) استفاده می‌کنند، امکان می‌دهد که بهره‌وری و کارایی زنجیره تأمین را بهبود بخشند.

وی افزود: در معدن، استفاده از استانداردهای GS۱ می‌تواند به بهبود عملکرد و مدیریت زنجیره تأمین کمک کند. معدن‌ها می‌توانند از استانداردهای GS۱ برای شناسایی و ردیابی مواد معدنی، تجهیزات، قطعات و سایر منابع استفاده کنند. این استانداردها می‌توانند به معدن‌ها کمک کنند تا عملکرد و کارایی فرایندهای زنجیره تأمین خود را بهبود بخشند و مشکلات مربوط به مدیریت مواد و تجهیزات را کاهش دهند.

مظهری ادامه داد: برای مثال، معدن‌ها می‌توانند از بارکدها و شماره‌های جهانی محصول (GTIN) استفاده کنند تا مواد معدنی و محصولات نهایی خود را شناسایی کنند. این شناسایی دقیق مواد معدنی می‌تواند به معدن‌ها کمک کند تا از طریق زنجیره تأمین، ردیابی دقیق مواد خام خود را بهبود بخشند و از زمانهای موجودی و موجودی‌های خودآگاهی داشته باشند.

مدیرعامل مرکز ملّی شماره گذاری کالا و خدمات ایران تصریح کرد: همچنین، استفاده از استانداردهای GS۱ برای برچسب‌زنی و شناسایی تجهیزات و قطعات می‌تواند به معدن‌ها کمک کند تا فرایندهای تولید و مدیریت موجودی از جمله نگهداری و تعمیرات را بهبود بخشند. این موارد می‌توانند بر تحکیم مدیریت پشتیبانی از ابزار و تجهیزات و همچنین بهبود ردیابی و مدیریت موجودی کمک کند.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین، در طول فرآیند حمل و نقل و توزیع مواد معدنی، استفاده از استانداردهای GS۱ برای بارکدها و شماره‌های جهانی مکان (GLN) می‌تواند به معدن‌ها کمک کند تا به طور دقیق‌تری اطلاعات مربوط به موقعیت و محل قرارگیری مواد معدنی خود را مدیریت کنند و عملکرد حمل و نقل را بهبود بخشند.

مظهری در پایان گفت: به طور کلی، استفاده از استانداردهای GS۱ در معدن می‌تواند به بهبود تأمین خدمات از جمله مواد معدنی و زیرساخت‌ها، بهبود ردیابی و مدیریت تجهیزات و تسهیل ردیابی و مدیریت مواد در زنجیره تأمین منجر شود. این استانداردها می‌توانند به کاهش هدررفت مواد معدنی و بهبود بهره‌وری کمک کنند و به معدن‌ها یک نگاه جامع‌تر به زیرساخت‌ها و مواد معدنی خود ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =