زهرا شیخی

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: وزارت اقتصاد در عمل به‌دنبال ایجاد بازار ناصرخسروی آنلاین است؛ از وزارت اقتصاد می‌خواهم به جای پا گذاشتن در سفره سلامت، به سفره مردم رسیدگی و وضعیت معیشتی را اصلاح کند.

به گزارش ایراسین، زهرا شیخی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سلامت عرصه اقتصاد آزاد و اقتصاد بازار نیست، اقتصاد سلامت الزامات خود را دارد، ما کم از مافیای دارو ضربه نخورده‌ایم که وزارت اقتصاد باید بحث‌های معیشتی مردم را درست کند و سفره مردم را اصلاح کند، اما نان مردم را آجر کرده است و پای خود را در کفش حوزه سلامت کرده است و با مجوز دادن به پلتفرم‌ها امکان فعالیت را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: وزارت اقتصاد در عمل به دنبال ایجاد ناصرخسروی آنلاین است؛ از وزارت اقتصاد می‌خواهم به جای پا گذاشتن در سفره سلامت به سفره مردم رسیدگی کند و وضعیت معیشتی را اصلاح کند. با قیمت‌های نابسامانی که در بازار مشاهده می‌کنیم، مردم بسیار نگران هستند؛ این وزارتخانه می‌خواهد با مطرح کردن سکوهای اینترنتی علاوه بر قاچاق در حوزه‌های اقتصادی، قاچاقچیان سلامت را نیز به مافیای دارو اضافه کند.

وی بیان کرد: عرضه دارو الزامات خود را دارد، نباید با تبلیغات اینچنین انتظارات القایی ایجاد کنیم از طرفی هنوز سامانه مطمئنی برای این موضوع وجود ندارد و نمی‌دانم چگونه می‌خواهند از حوزه اطلاعات سلامت مردم حفاظت کنند، گران‌فروشی و کمبود دارو بس نیست که عرصه دیگری برای کاسبان سلامت درست کرده‌اید؟ تنها دغدغه‌ای که وزارت اقتصاد بیان می‌کند دفاع چشم‌بسته از پلتفرم‌ها برای تسهیل دسترسی مردم به دارو است و ما نیز قبول داریم که باید دارو در دسترس مردم باشد، اما به چه قیمتی و با چه مناسباتی؟، آیا زیرساخت آن دیده شده است؟ متأسفانه به‌رغم اینکه باید به فکر معیشت مردم و اصلاح زندگی مردم باشند، به مباحث دیگر می‌پردازند و موضوعات اصلی خود را رها کرده‌اند.

شیخی اظهار کرد: پلت‌فرم فقط می‌تواند در نقش یک پیک عمل کند و اگر فرض کنیم تمام زیرساخت‌های آن فراهم شود و ضوابط را اجرا کند، اگر خدای ناکرده با وضعیت موجود از جمله کمبود دارو و گرانی دارو که شاهد آن هستیم، از طریق این سکوها بخواهند داروی اشتباهی را به مریضی برسانند و اتفاقی برای آن بیمار بیفتد و منجر به فوت شود آیا این سکو پاسخگو است یا خیر؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی و بیمه‌ها بدهی‌های زیادی باید به دانشگاه‌ها پرداخت کنند و این موضوع موجب شده است که دانشگاه‌ها در عمل نتوانند ارائه خدمات مناسب داشته باشند و خدای ناکرده بخواهند از مردم دریافتی داشته باشند که این در شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی نیست و باید مراقبت‌های لازم در این رابطه انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =