آهن اسفنجی

آهن اسفنجی در معامله هفته سوم دی‌ماه برای سومین بار سقف قیمتی سال ۱۴۰۲ را شکست. این هفته آهن اسفنجی با افزایش ۴.۸ درصدی قیمت نسبت به هفته قبل معامله شد ضمن اینکه تمام آهن اسفنجی عرضه شده در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، متوسط قیمت آهن اسفنجی در هفته سوم دی‌ماه به کیلویی ۱۳ هزار و ۷۲۰ تومان رسید. این بالاترین قیمت آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۲ است. پیش از این آهن‌اسفنجی در معامله ۱۸ آذر ماه موفق شد سقف قیمتی سال را با ثبت عدد ۱۳ هزار و ۵۷۰ تومان بشکند. دو هفته بعد آهن اسفنجی کیلویی ۱۳ هزار و ۶۳۰ تومان معامله شد تا برای دومین بار سقف قیمتی سال شکسته شود ولی هفته قبل قیمت آهن اسفنجی به کیلویی ۱۳ هزار تومان سقوط کرد تا اینکه این هفته آهن اسفنجی با افزایش بیش از ۴.۸ درصدی به قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۷۲۰ تومان رسید و برای بار سوم سقف قیمتی سال ۱۴۰۲ را شکست.

در معاملات این هفته تمام ۷۱ هزار تن آهن اسفنجی عرضه شده معامله شد. عطش تقاضا برای آهن اسفنجی با افزایش بیش از ۲۱ درصدی قیمت پایه همراه بود. قیمت پایه آهن اسفنجی در معاملات این هفته کیلویی ۱۱ هزار و ۲۵۵ تومان بود. فعالان بازار عقیده دارند در صورت کاهش بیشتر دمای هوا و اعمال محدودیت‌های توزیع گاز، قیمت آهن اسفنجی به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. معاملات آهن اسفنجی انجام شده در این هفته به صورت جدول زیر است:

آهن اسفنجی سومین بار سقف قیمتی ۱۴۰۲ را شکست

در معامله هفته سوم دی‌ماه، آهن اسفنجی توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با بالاترین قیمت یعنی کیلویی ۱۳ هزار و ۸۹۴ تومان معامله شد. رقابت برای خرید آهن اسفنجی توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و فولاد غذیر نی‌ریز نیز به مراتب بالاتر از سایر محصولات بود. توسعه‌آهن و فولاد گل‌گهر یکی از بزرگترین عرضه‌کنندگان آهن اسفنجی در بورس کالا است. در معاملات این هفته قیمت پیشنهادی برای آهن اسفنجی این شرکت حتی به فراتر از کیلویی ۱۴ هزار تومان نیز رسید.

بالاترین قیمت‌های پیشنهادی در معاملات این هفته اختلاف چشم‌گیری با معاملات هفته گذشته داشت. برای مثال هفته قبل بالاترین قیمت پیشنهادی برای آهن اسفنجی فولادغدیر نی‌ریز کیلویی ۱۲ هزار و ۵۸۸ تومان بود ولی این هفته تا کیلویی ۱۳ هزار و ۸۸۹ تومان افزایش پیدا کرد. فعالان بازار معتقدند عطش تقاضا برای آهن اسفنجی هر هفته بیشتر از هفته قبل می‌شود و این مسئله زمینه ساز رشد قیمت‌ آهن اسفنجی تا کیلویی ۱۴ هزار تومان در زمستان پیش‌رو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =