فولاد خوزستان

سیف‌اله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی و علی‌اصغر حاجی‌حیدری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت به همراه احسان راه‌گرد معاون رئیس سازمان صمت خوزستان از روند پیشرفت پروژه‌های فولاد خوزستان بازدید کردند.

به گزارش ایراسین، در این بازدید که با همراهی محمد نیکوکار قائم‌مقام مدیرعامل در امور بهره‌برداری و توسعه، بهمن تجلی‌زاده مشاور مدیرعامل در امور فروش و بازاریابی، میثم شهنیانی معاون طرح و توسعه و یوسف زاهدی‌مقدم مدیر خرید مواد اولیه و انرژی و جمعی از مدیران فولاد خوزستان انجام شد، معاون طرح و توسعه از روند پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه زمزم سه، بزرگ ترین مگامدول آهن اسفنجی کشور با ظرفیت سالیانه دو میلیون تُن گفت و افزود: در گام چهارم توسعه فولاد خوزستان ۳۲۵ پروژه به ارزش چهل هزار میلیارد تعریف شده که مهم ترین آن ها زمزم ۳ است. یک ابرپروژه در سطح خود است و ظرفیت تولید تا ۲ میلیون تن آهن اسفنجی را خواهد داشت.

شهنیانی با بیان اینکه فولاد خوزستان یک کارگاه بزرگ توسعه پایدار است، افزود: پروژه زمزم ۳ با سرمایه گذاری نزدیک به ۱۵۰ میلیون یورو و در زمینی حدود ۲۱ هکتار ایجاد شده که در نوع خود منحصر به فرد است. با راه‌اندازی این پروژه، علاوه بر تامین آهن اسفنجی مورد نیاز شرکت فولاد خوزستان، نیاز دیگر شرکت‌های فولادی را تامین می‌کند.

در ادامه محمد نیکوکار قائم‌مقام مدیرعامل در امور بهره‌برداری و توسعه گفت: از کارخانه زمزم سه به زودی بهره‌برداری می‌شود. کارخانه‌ای که بیش از شصت درصد آن داخلی‌سازی است. پروژه ماشین ریخته‌گری اسلب عریض، کارخانه اکسیژن چهار به همراه احداث نیروگاه اختصاصی ۵۲۰ مگاواتی از دیگر پروژه های مهم فولاد خوزستان در دست اجرا هستند. هدف فولاد خوزستان دستیابی به ظرفیت ۱۳ میلیون و ششصد هزار تُن در افق ۱۴۱۰ یعنی سهم ۲۵ درصدی بازار فولاد کشور است.

نیکوکار خاطرنشان کرد: فولاد خوزستان در کنار طرح‌های توسعه، از پروژه‌های محیط‌زیستی غافل نبود و طرح‌هایی مانند: توری فلزی سایت انباشت و برداشت که در منطقه خاورمیانه منحصر به فرد است، جمع‌آوری پساب صنعتی، بازچرخانی فاضلاب اهواز به منظور کاهش مصرف و ایجاد فضای سبز به میزان ۵۰۰ هکتار (پنج برابر تعهد) از مواردی هستند که در فولاد خوزستان شکل اجرایی گرفته‌اند.

گفتنی است بازدید از فرآیند تولید، حضور در سایت فولادسازی و ادای احترام و قرائت فاتحه بر مزار شهدای گمنام پایان‌بخش بازدید بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =