آلودگی هوا

سازمان هواشناسی کشور از جوی پایدار به دنبال تداوم آلودگی هوا در کلان‌شهرها طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (چهارشنبه) برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و نسبتاً پایدار پیش‌بینی شده که این شرایط فردا (پنجشنبه) هم تداوم دارد.

امروز (چهارشنبه) بارش پراکنده در جنوب خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

امروز و فردا با توجه به پایداری هوا، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش دید و کیفیت هوا رخ خواهد داد.

فردا (پنجشنبه) در شرق و جنوب‌شرق کشور در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، کرمان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا شب

بنا بر این گزارش، از اواخر وقت روز پنجشنبه (فردا) به تدریج سامانه بارشی از شمال‌غرب وارد کشور خواهد شد که روز جمعه و شنبه آینده در برخی مناطق کشور بارندگی‌ها رخ می‌دهد.

روز جمعه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، کردستان، شمال کرمانشاه، زنجان، قزوین و البرز افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید و در مناطق مستعد و سردسیر بارش برف پیش‌بینی شده است.

بارش‌ها روز شنبه آینده در نیمه شمالی کشور ادامه خواهد داشت و شدت آن در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز است.

روز یکشنبه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود.

افزایش ارتفاع موج تا بیش از ۲ متر سواحل خلیج‌فارس

خلیج‌فارس و تنگه هرمز طی پنج روز آینده مواج و متلاطم است؛ سازمان هواشناسی در همین زمینه با صدور هشداری از وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج از بعدازظهر امروز (چهارشنبه) تا پایان شب یکشنبه هفته آینده در سواحل خلیج‌فارس خبر داد که سبب افزایش ارتفاع امواج دریایی در مناطق ساحلی بیش از ۱.۵ متر و دور از ساحل بیش از ۲ متر خواهد شد.

این شرایط در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رخ خواهد داد که سبب اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورها بخصوص شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی خواهد شد.

ممانعت از تردد شناورهای سبک، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی همچنین آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی از توصیه‌های سازمان هواشناسی در این شرایط است.

وزش باد ملایم از بعدازظهر امروز در تهران

آسمان تهران امروز (چهارشنبه) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود پیش‌بینی شده که از بعدازظهر ورزش باد ملایم در پایتخت رخ خواهد داد که امشب نیز کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و وزش باد خواهد بود. کمینه دما ۵ و بیشینه ۱۴ درجه بالای صفر است.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی وزش باد صبح فردا (پنجشنبه) در تهران ادامه خواهد داشت و بعدازظهر روز جمعه شدیدتر می‌شود. روز شنبه نیز هم برای تهران وزش باد شدید همراه با احتمال بارش پراکنده انتظار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =