محمد بختیار نصرآبادی توسعه توکا

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا گفت: در تلاش هستیم بسته‌ای را فراهم کنیم که از صفر تا صد تمامی خدمات بازار سرمایه که برای فولاد مبارکه مطلوب است را به‌صورت کامل در درون مجموعه خودمان مهیا کرده و ارائه دهیم‌.

به گزارش ایراسین، محمد بختیار نصرآبادی،مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا از شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که مورد نیاز مجموعه بزرگ فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگترین مجموعه تولیدی کشور است، ‌حوزه خدمات مالی است و ما در مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا در تلاش هستیم بسته‌ای را فراهم کنیم که از صفر تا صد تمامی خدمات بازار سرمایه‌ای که برای فولاد مبارکه مطلوب است را به‌صورت کامل در درون مجموعه خودمان مهیا کرده و ارائه دهیم‌.

وی افزود: در همین راستا یکی از بزرگ‌ترین نیازهایی که مجموعه بزرگی مثل فولاد مبارکه به آن نیاز دارد ارائه خدمات تامین مالی است‌.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا با بیان اینکه ارائه خدمات تامین مالی شامل دو بخش عمده ‌«تجهیز منابع» و «تخصیص منابع» به پروژه‌های موردنیاز است، تصریح کرد: اینکه تجهیز منابع باید به چه طریقی اتفاق بیفتد عموماً از طریق ابزارهای موجود در بازار سرمایه است؛ ما اگر بتوانیم بُعد تجهیز منابع خودمان را تقویت کنیم می‌توانیم خیلی بهتر به فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه‌ی آن در حوزه تامین مالی کمک کرده و یاری لازم را برسانیم‌.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا اظهارداشت: در این حوزه مهم‌ترین ابزارهایی که در حال حاضر در کشور وجود دارد انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری ‌مانند صندوق‌های سهامی، صندوق‌های درآمد ثابت و انواع صندوق‌های دیگر است و در همین راستا در سال جاری ما توانسته‌ایم با همکاری و هماهنگی با سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز اولین صندوق با درآمد ثابت مجموعه فولاد مبارکه را اخذ کنیم؛ این مجوز در قالب شرکت سبدگردان ما گرفته شده که مالکیت این شرکت صد در صد در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است منابع این صندوق برای سرمایه‌گذاران و در پاسخ به نیاز سرمایه‌گذاران با توجه به نرخ سود مد نظر آن‌ها تجهیز و همچنین نقدشوندگی مد نظر سهامداران فراهم شود و در بعد دیگر پس از فراهم‌کردن منابع بتوانیم در فرآیندهای مربوط به انتشار اوراق و تامین مالی شرکت‌های مجموعه فولاد مبارکه فعالیت کنیم.

نصرآبادی «صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت» را مهم‌ترین ابزار امسال این شرکت ‌برای ارائه خدمات در حوزه تامین مالی ‌به مجموعه فولاد مبارکه، ‌بازار سرمایه و فراتر از آن، اقتصاد کشور اعلام کرد و تصریح کرد: این صندوق‌ ‌قابل ارائه به اشخاص حقیقی و حقوقی در استان اصفهان و در سطح کشور است.

وی اظهار کرد: مجوز، اساسنامه و امیدنامه ‌صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی نیز اخیرا در سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ شده و نهایتاً در سال جاری، نخستین مجوز آن به نهادهای مربوطه ارائه می‌شود و در همین راستا ما در تلاشیم که بتوانیم برای مجموعه فولاد مبارکه نیز این صندوق را تجهیز و خدمات آن مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا افزود: کارکرد این صندوق اساساً برای تامین آتیه‌ و به‌صورت تکمیلی برای پرسنل ‌فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه است و در تلاشیم با همکاری شرکت‌های مجموعه فولاد مبارکه برای زمان بعد از بازنشستگی منابعی فراهم شود و امکان سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها از طریق سامانه معاملاتی بورس در نماد توسکا امکان‌پذیر است.

وی از شرکت‌های فعال در مجموعه فولاد مبارکه دعوت کرد که برای استفاده از خدمات تامین مالی به این شرکت مراجعه کنند تا منابع مورد نیازشان را از طریق انتشار انواع صکوک در بازار سرمایه فراهم کنند.

نصرآبادی هم‌چنین از همه ‌شرکت‌های مجموعه فولاد مبارکه و همچنین شرکت‌های فعال در بازار سرمایه برای ‌استفاده از خدمات سرمایه‌گذاری در صندوق‌های این شرکت که شامل صندوق سهامی و صندوق با درآمد ثابت است،‌ دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =