• ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
  • کد خبر: 47715
  • readingTime: ۱ دقیقه
هشدار هواشناسی

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که از نیمه روز دوشنبه تا صبح سه‌شنبه هفته جاری (۱۱ و ۱۲ دی) سامانه بارشی مناطقی از استان را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ظهر امروز با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که از نیمه روز دوشنبه تا صبح سه‌شنبه هفته جاری (۱۱ و ۱۲ دی) سامانه بارشی مناطقی از استان به ویژه ارتفاعات غرب و با شدت بیشتر نواحی جنوب اصفهان و همچنین مناطق همجوار با استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را در بر می‌گیرد.

بنا بر این اطلاعیه بارش باران و برف، وزش باد به نسبت شدید موقت، مه آلودی و کاهش شعاع دید به ویژه در فریدونشهر، چادگان، خوانسار، دهاقان، شهرضا و سمیرم پیش بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال کولاک برف موقت، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی در مسیرهای مواصلاتی با استان‌های چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و لرستان هشدار داده و افزوده است که هموطنان طی این مدت در سفرهای بین شهری و بین استانی احتیاط کنند و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

در این اطلاعیه همچنین بر پرهیز از فعالیت کوهنوردی و گردشگری و لزوم اتخاذ تدابیر برای مدیریت عشایر و آمادگی گروه‌های امدادی و اداره راهداری تاکید شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =