دانش بنیان

سومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری، امروز پنجشنبه ( ۷ دی) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در هتل ارم آغاز شد.

به گزارش ایراسین، این رویداد ملی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با هدف جریان سازی در بدنه دولتی و خصوصی در خلق ایده‌ها، عملیاتی کردن آن و در نهایت تجاری سازی و صنعتی سازی آغاز شد.

در این رویداد زیرساخت‌های لازم برای رسیدن شرکت‌های دانش بنیان به تجاری سازی ایده‌ها و تبدیل به محصولات فناورانه مورد بحث قرار می گیرد.

اتصال شرکت‌های دانش بنیان با صنایع بزرگ و کوچک از اهداف برگزاری این همایش است.

در این همایش تفاهم‌نامه های مختلف برای ایجاد شهرک غیر دولتی با رویکرد فناورانه، امضای قرارداد بین شهرک صنایع کوچک و شرکت های دانش بنیان در راستای استقرار طرح بهینه سازی و متناسب سازی مصرف انرژی، تفاهم‌نامه در راستای طراحی و پیاده سازی توزیع امکانات (دیسپاچینگ) و مدیریت هوشمند شهرک های صنعتی، تفاهم‌نامه پروژه نمونه کشوری در بخش انقلاب صنعتی چهارم و ارتقاء نرم افزارها با مشارکت شرکت های دانش بنیان، ایجاد مرکز نوآوری و مدرسه آموزش کفش تبریز و ایجاد مرکز تحقیق و توسعه با همکاری دانشگاه ها به امضا خواهد رسید.

مبادله توافقنامه همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم از بخش های دیگر این رویداد خواهد بود.

شایان ذکر است؛ نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان به همت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ۶ مهر امسال و دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با عنوان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» به میزبانی سازمان مدیریت صنعتی دوم آذر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =