• ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
  • کد خبر: 47630
  • readingTime: ۲ دقیقه
مهارت آموزی

بر اساس اعلام دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار،کارجویانی که متقاضی گذراندن دوره‌های مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هستند، باید در دفاتر کاریابی ثبت‌نام کرده و معرفی نامه خود را جهت گذراندن دوره‌ها و آماده‌سازی برای ورود به بازار کار از طریق کاریابی‌ها دریافت کنند.

به گزارش ایراسین، کارشناسان معتقدند با توجه به آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ضرورت ارتباط میان کارجویان و کارفرمایان و فراهم کردن بستر شناسایی فرصت‌های شغلی و تامین نیروی کار مورد نیاز امری ضروری است.

در همین راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه جست‌وجوی شغل را با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارتباط کارجویان و کارفرمایان راه‌اندازی کرد تا افراد جویای کار و کارفرمایان نیازمند نیروی کار بتوانند از خدمات سامانه بهره‌مند شوند.

سامانه جست‌وجوی شغل shoghl.mcls.gov.ir با هدف کاهش هزینه‌های جست‌وجوی کار،‌ بهبود عملکرد کاریابی‌ها و افزایش اشتغال در کشور راه‌اندازی و امکان ثبت نام کارجویان و کارفرمایان در آن فراهم شده است.

درحقیقت کارفرمایان درخواست نیروی کار موردنیاز خود را به طور رایگان در سامانه بارگذاری و از طریق کاریابی‌های منتشر کننده فرصت شغلی به نیروی کار موردنظر دست پیدا می‌کنند.

متقاضی گذراندن دوره‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای هستند پیش از طی دوره‌های موردنظر در مرحله اول باید با مراجعه حضوری به دفاتر کاریابی اقدام به ثبت‌نام و سپس معرفی‌نامه صادر شده از سوی کاریابی را جهت معرفی به مرکز فنی و حرفه‌ای دریافت کنند.بر اساس اعلام دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار کارجویانی که متقاضی گذراندن دوره‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای هستند، پیش از طی دوره‌های موردنظر در مرحله اول باید با مراجعه حضوری به دفاتر کاریابی اقدام به ثبت‌نام کنند. سپس معرفی‌نامه صادر شده از سوی کاریابی را جهت معرفی به مرکز فنی و حرفه‌ای دریافت کنند.

کلیه کارجویان باید توجه داشته باشند که معرفی به مراکز فنی و حرفه‌ای جهت گذراندن دوره‌های آموزش مهارتی به منظور آماده‌سازی برای ورود به بازار کار صرفا از طریق دفاتر کاریابی صورت می‌گیرد و لذا کارجویان با ثبت‌نام و تکمیل رزومه در سامانه جست‌وجوی شغل و ثبت و انتشار درخواست شغلی به کاریابی‌ها می‌توانند در این سامانه به عنوان کارجو شناخته شوند.

تازه‌ترین آمار ثبت‌نام در سامانه جست‌وجوی شغل نشان می‌دهد که بیش از ۲۲۰ هزار فرصت شغلی در سامانه به ثبت رسیده و بیش ۸۵ هزار درخواست شغلی توسط متقاضیان کار به ثبت رسیده است.

معاون اشتغال وزارت کار با تایید این آمار گفته است، اگرچه منابع اطلاعاتی متعددی همچون سرشماری، آمارهای ثبتی و نظرسنجی در خصوص شرایط بازار کار و وضعیت عرضه و تقاضای نیروی کار وجود دارد اما این آمارها تمام زوایا و جنبه‌های مختلف بازار کار را تحت پوشش قرار نمی‌دهد، از این رو بسیاری از متقاضیان کار که امکان دسترسی به موقع به فرصت‌های شغلی خالی در کشور را ندارند، مورد تبعیض قرار می‌گیرند و برهمین اساس نقش مدیریت بازار برای کارجویان و فارغ التحصیلان و جوانان کارآفرین تاثیرگذار است.

درحال حاضر افراد متقاضی کار که از مهارت خاصی برخوردارند، می‌توانند در سامانه جست‌وجوی شغل نام‌نویسی کرده و فرصت‌های شغلی موجود را بررسی و در صورت تایید کارفرما مراحل مصاحبه و پذیرش را دنبال کنند، کارفرمایانی هم که به دنبال جذب نیروی کار ماهر در بخش‌های مختلف هستند با ثبت نام در سامانه رزومه‌های مختلف را مشاهده خواهند کرد.

همه کارفرمایان و جویندگان کار جهت بهره‌مندی از مزایا و خدمات سامانه جست وجوی شغلی می‌توانند به نشانی shoghl.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =