آلودگی هوای تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از پنجشنبه بعد از ظهر تا عصر روز جمعه (۷ و ۸ دی‌ ١۴٠٢) با گذر یک سامانه بارشی از شمال کشور در سطح استان افزایش ابر و سرعت باد و بهبود نسبی کیفیت هوا را داریم و از جمعه شب تا اوایل هفته آینده انباشت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایراسین، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران تا عصر امروز (۵ دی‌ماه) در بیشتر نواحی وزش باد، در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید و در بعضی ساعات احتمال وزش باد خیلی شدید مورد انتظار است.

از اواخر وقت امروز تا روز پنجشنبه (۷ دی‌ماه) آسمان صاف، گاهی وزش باد ملایم و با توجه به پایداری نسبی هوا در نواحی پرتردد شهری در بعضی ساعات غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه بعد از ظهر تا عصر روز جمعه (۸ دی‌ماه) با گذر یک سامانه بارشی از شمال کشور در سطح استان افزایش ابر و افزایش سرعت باد، بهبود نسبی کیفیت هوا و در نیمه شمالی بارش پراکنده و ارتفاعات بارش پراکنده برف دور از انتظار نیست.

از جمعه شب تا اوایل هفته آینده با استقرار هوای پایدار و عدم وزش باد قابل ملاحظه و به دنبال آن انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

تا روز پنجشنبه عدم تغییرات محسوس دما و برای روز جمعه در ارتفاعات شمال شرق کاهش محسوس دما و ماندگاری آن تا اوایل هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۶- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ دی‌ماه) صاف، گاهی وزش باد، به‌تدریج غبار محلی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۷ دی‌ماه) قسمتی ابری همراه بت غبار صبحگاهی،‌ به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =