مجید ابن الرضا

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: صنعت فولاد نیازمند توسعه فناوری است و این روند باید در صنایع پایین دستی نیز جریان یابد.

به گزارش ایراسین، سردار سرتیپ پاسدار سید مجید ابن‌الرضا مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا)، با سفر به استان یزد و در بازدید از شرکت فولاد آلیاژی ایران بازدید و با مدیران این مجموعه با اشاره به وضعیت موجود اقتصادی کشور گفت: مدیران صنایع بزرگ بایستی واقعیت شرایط اقتصادی کشور را درک کنند و با پشتکار و همت برای ثروت سازی مجموعه‌های خود طرح و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با تأکید بر این موضوع که برای ثروت سازی باید به منابع درآمدزا توجه کرد، ادامه داد: یکی از روش‌های ثروت سازی ورود به بحث دانش‌بنیان است که خوشبختانه شرکت فولاد آلیاژی به این سمت حرکت کرده و انتظار می‌رود این مسیر با سرعت بیشتر ادامه پیدا کند.

مدیرعامل ساتا استفاده از ظرفیت‌های خالی موجود در کشور را باعث افزایش طرفیت تولید دانست و گفت: استفاده پارک‌های علم و فناوری یکی از این ظرفیت‌های موجود در کشور است که به صنایع موجود کمک می‌کند تا به سمت صنعت‌ دانش بنیان پیش بروند که همین موضوع باعث افزایش تولید و کمک به چرخه اقتصاد کشور می‌شود.

توجه به صنایع پایین‌دستی

سردار ابن‌الرضا با تأکید بر اینکه در سال رشد تولید باید برای رفع موانع تولید اقدام کنیم افزود: پیگیری برای اجرای طرح‌های توسعه شرکت فولاد آلیاژی از ضروریات است؛ و باید تمرکز طرح‌های توسعه‌ای مجموعه هم بر روی صنایع بالادستی و هم پایین‌دستی باشد.

این مقام مسئول به این موضوع نیز اشاره کرد که متأسفانه سیاست‌گذاری در کشور بر روی حوزه معادن و صنایع وابسته به معدن کمتر مورد توجه قرار گرفته است و بهتر است که برای سرمایه‌گذاری و ثروت‌اندوزی بر روی معادن تمرکز بیشتری شود.

کارهای سخت را انجام دهید

مدیرعامل ساتا در ادامه صحبت‌های خود به طرح تحول‌سازمانی و تأثیر آن بر روند روبه‌رشد یک سازمان اشاره و بر این موضوع نیز تأکید کرد که طرح تحول‌سازمانی طراحی شده در مسیر صحیح قرار گیرد و در طول روند کار توسط مدیریت مجموعه مورد پایش قرار گیرد و نکات مثبت آن تقویت شود.

سردار ابن‌رضا افتتاح و راه‌اندازی پروژه یزد یک را یک اتفاق بزرگ در مجموعه فولاد آلیاژی ایران دانست و گفت: موتور تحول‌سازمانی و مسیر آن مبتنی بر انجام کارهای سخت است چرا که برای داشتن یک سازمان موفق باید به دنبال انجام کارهای سخت بود و مدیران صنعتی نیز باید تلاش کنند تا در صنعت فولاد کارها و طرح‌های سخت را جدی بگیرند.

وی افتتاح یزد یک را نیز یکی از مصادیق کارهای سخت دانست که در این شرکت انجام شده است.

نیروی انسانی هر سازمانی، سرمایه هستند

این مقام مسئول مدیران صنعتی را تشویق به عاقبت‌به‌خیری کرد و ادامه داد که خیر انسان در عمل صالح است و یکی از راه‌های عاقبت‌به‌خیری تفکر و اندیشه است چرا که انسان هایی که اهل فکر و اندیشه هستند به عاقبت خیری می‌رسند و خدمت به مردم نیز ما را در مسیر عاقبت‌به‌خیری قرار می‌دهد.

سردار ابن‌الرضا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این مطلب که تنها حجم نیروی انسانی به ما کمک نمی‌کند، خاطرنشان کرد: مجموعه‌های بزرگ بهتر است که بر روی کیفیت نیروهای خود تمرکز داشته و برای رشد و افزایش ارزش‌افزوده مجموعه بر روی پرورش مهارت‌ها، تقویت استعدادها و توانمندی‌های نیروهای خود سرمایه‌گذاری کنند و همین موضوع باعث ایجاد تحول‌های بزرگ در یک مجموعه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =