فولادسازی فولاد مبارکه

رئیس کارگاه تعمیرات مکانیک تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه گفت: برای نخستین بار در تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه عملیات تعمیر و بهینه‌سازی دیزل پمپ کوره‌های پاتیلی ناحیه فولادسازی با موفقیت انجام و این تجهیز مجدداً در فرایند خط تولید مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایراسین، مهدی صبوری ضمن ابراز خرسندی از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات و بهینه‌سازی این پمپ و قدردانی از حمایت‌های مدیریت تعمیرگاه مرکزی و همکاری سایر کارکنان تصریح کرد: پمپ کوره‌های پاتیلی ناحیه فولادسازی با بیش از ۱۵۰ قطعه متفاوت از چندین قسمت شامل گیربکس، پمپ، کولینگ روغن و... تشکیل شده است و با توجه به طراحی خاص پینیون، کرانویل و توربین قابل تنظیم باید با حساسیت و شرایط خاصی مونتاژ و تنظیم گردد که این امر با استفاده از دانش فنی کارکنان تیم تعمیرات پمپ، دفتر فنی تعمیرگاه و دفتر فنی ناحیه فولادسازی با موفقیت انجام گرفت.

در همین زمینه، مجتبی علی عابدی کارشناس کارگاه تجهیزات دوار تعمیرگاه مرکزی نیز ضمن تشکر از زحمات تیم تعمیرات پمپ کارگاه تعمیرات مکانیک گفت: دیزل پمپ کوره‌های پاتیلی که برای اولین بار برای تعمیر به تعمیرگاه مرکزی ارسال شده بود یکی از مهم‌ترین پمپ‌های اضطراری محسوب می‌گردد. این پمپ یکی از پیچیده‌ترین پمپ‌های سری p کارخانه Caprari است که در مواقع اضطراری (قطع برق) توسط موتور دیزل VOLVO با توان ۱۹۰ کیلووات وارد مدار شده و آب خنک‌کاری را داخل پنل‌های سقف کوره پمپاژ می‌کند. در این حالت اپراتور تنها بیست دقیقه فرصت دارد تا شرایط را توسط این پمپ از حالت اضطراری خارج و پاتیل‌ها را از زیر سقف پانل LF به بیرون هدایت کند و از ایجاد آسیب‌های جدی به سقف، آسیب به الکترودها و خرابی کابل‌های ترانس‌های قوس الکتریکی جلوگیری نماید.

وی از نهادینه شدن روش و فرایند تعمیر این تجهیز و صرفه‌جویی‌های اقتصادی‌حاصل‌شده به‌عنوان بخشی از دستاوردهای این پروژه نام برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =